Inlägg från: jaghopparhögt |Visa alla inlägg
  • jaghopparhögt

Sverige är en rutten fisk!

kvs skrev 2013-09-06 14:39:33 följande:

Det är ju inte bara mail det handlar om, surfvanor, blogginlägg, telefoni (åtminstone IP-telefoni, lite osäker hur det ser ut med den gamla klassiska varianten), kontaktnät och säkerligen positionering om du har en smartphone. Kort sagt så har FRA tillgång till allt som har med internet att göra och delar dessutom gladeligen med sig av vad de hittar.

Om du oroar dig för sånt så är inte FRA de stora hotet, det är inte hos FRA den svaga länken finns.
  • jaghopparhögt
    Mandel skrev 2013-09-06 18:17:33 följande:
    Om de kollade upp vad jag är intresserad av så inser de snabbt att den informationen om mig är värdelös.
    Vem vill köpa uppgifter om en person utan intressen och som hatar telefonförsäljare och andra idioter? 
    Vill de analysera det så är det okej med mig. De får gärna höra av sig om de kan rekommendera någon terapi eller medicin  
    Ingen information är värdelös,det kan vara svårt att förstå det men så är det. All information är värd pengar. När man köper information så köper man inte information om en enda person sådär utan stora kluster.
  • jaghopparhögt
    Mandel skrev 2013-09-06 19:39:50 följande:
    Fast om man inte säger/skriver det man verkligen menar så blir det ju ganska missvisande, eller?
    Det är inte så det fungerar, det är ingen som exakt sitter och läser det människor skriver, man låter program analysera stora textmängder för att hitta nyckelord och genomföra klassificeringar.
Svar på tråden Sverige är en rutten fisk!