• Mandel

är ett rent och städat hem värt allt bråk och slitage?

Anonym skrev 2006-02-02 14:46:09 följande:

Om ni har råd: skaffa städhjälp. Det gjorde vi under ett drygt halvår när vi hade fullt upp med att dottern började på dagis och vi båda började jobba. Vi kände att vi inte orkade lägga energi på vare sig att städa eller att bråka om att det var smutsigt. Sen när vi kände att vi landat i vår nya vardag så återupptog vi städningen själva - billigare ja, men oj vad jag saknar att komma hem till ett skinande rent hem. Jaja, det var kul så länge det varade.

Skaffar man städhjälp måste man också kolla upp vad som städas! X-maken skaffade städhjälp "sin" vecka och de tog bara fria ytor vilket innebar att jag fick se till att allt var undanplockat den veckan de kom...Jag var galet irriterad på det kan jag lova.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Mjao skrev 2006-02-02 17:39:35 följande:

hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete :)
    nej vi har aldrig bråkat om städning, är en sån skitgrej att det känns ganska omotiverat att bråka om. tycker jag att det är smutsigt städar jag och viceversa.
    ägna mer tid åt att ha kul och mindre åt att städa!

Problemet med att städa när man själv tycker är smutsigt fungerar när båda har någorlunda samma nivå, men om en person har lite högre krav kommer det aldrig att sjunka så lågt som till den andres låga krav och en person kommer typ aldrig ta tag i städjobbet och en person kommer vara den som i princip alltid städar och blir sur över snedfördelningen.
    OM man inte kommit överens om att den som inte städar har andra ansvarsområden.
  • Mandel
    dfssdfsdfsdfsfdgdf skrev 2021-06-22 15:58:45 följande:
    lata människor brukar tyvärr ofta vara snåla, jag utgår från att du satte ner foten ordenligt Skrattande
    Tröttnade ju allmänt på hans brist på respekt för familjen, barnen, mig, oss och gjorde tydligen det mest kränkande en man kan råka ut för: jag valde att hellre leva i ensamhet istället för med en arbetsnarkoman/extrabebis.

Om jag i alla fall lämnat honom för någon annan, men föredrog ensamheten över honom. Det svider fortfarande ska du veta så han inte kan titta på mig efter dryga 2 år och han har ny sambo sedan drygt 1 år tillbaka...
Svar på tråden är ett rent och städat hem värt allt bråk och slitage?