• Anonym (fetto, nej tack)

Om jag slutar äta, hur mycket går jag ner?

Om jag helt slutar äta (förutom vatten och mulitvitamin) hur lång tid tar det att gå ner 45 kg?

När slutar man känna av hungern? 

• Svar på tråden Om jag slutar äta, hur mycket går jag ner?
  • Xmag

Är det bara vikt du är intresserad av att förlora? Oavsett hur? Om du inte äter kommer musklerna att försvinna i första hand. Det är "dyrt" för kroppen med muskler. Visserligen är muskler tunga men jag tror inte sluta äta är lösningen för dig.

• Baktakt

Ungefär 2m ner i marken.

Vad ska din hjärna, ditt hjärta och andra vitala organ leva på?

• Ganyca
    Anonym (fetto, nej tack) skrev 2013-09-06 14:50:40 följande:
    Om jag helt slutar äta (förutom vatten och mulitvitamin) hur lång tid tar det att gå ner 45 kg?

När slutar man känna av hungern? 

Du kommer förmodligen korka innan du gått ner så mycket om du inte äter. Plus att du kommer må jävligt dåligt på vägen dit.
  • Vitamin

Räkna 7000 kalorier per kilo.
    Och sen måste du räkna på hur många kalorier du brukar stoppa i dej per dygn.
    Och ta med faktorn att kroppen själv förbrukar 1800-2000 kalorier i underhåll per dygn. 

Dock en usel strategi om du frågar mig, jag är självlärd expert! ;)

Fettcellerna finns hopskrumpnade kvar i kroppen och ligger i bakhåll oför att suga i sig som en svamp när de väl får nåt! Så sannorlikt går det snabbare att gå upp de där kilona igen är det tog att gå ner dem!

Hungerkänslorna försvinner nog inte helt, men går i vågor.

• Anonym (jahaja)

Ska du gå ner 45 kg fett så motsvarar det ca 405.000 kcal. 
    Väger du runt 100 kg (vilket jag antar att du minst måste göra om du vill gå ner 45 kg) och har ett stillasittande jobb och ett allmänt lugnt och stillasittande liv så förbränner du lite drygt 2500 kcal/dag. Det innebär att det behövs ca 155 dagar för att förbränna de där 405.000 kalorierna. I teorin alltså.

Slutar du äta helt så gissar jag att det dröjer två-tre veckor innan du blir akut inlagd på sjukhus och där kommer de ge dig näring i dropp eftersom man typ behöver det för att överleva.
    Sedan får du sannolikt kontakt med en psykolog som kommer prata med dig om hur kroppen funkar, varför det är lite småviktigt att ÄTA då och då och varför du kommit på den ofantligt knasiga idén att sluta äta helt. Eventuellt kan det också komma på tal med tvångsvård eftersom du kan anses vara farlig för dig själv. 

Vill du ha hjälp med att gå ner 45 kg kan du säkert få kontakt med en dietist som hjälper dig på traven med vettiga tips som inte innebär att du försöker ta livet av dig.

• Anonym (fetto, nej tack)
    YummyMami skrev 2013-09-06 14:59:11 följande:
    Oj, det där lät som en ovanligt dålig ide på viktnedgång. Testa annat. 
    Har redan testat allt. Det enda som fungerar är pulver och det smakar äckligt.
    Baktakt skrev 2013-09-06 14:57:29 följande:
    Ungefär 2m ner i marken.

Vad ska din hjärna, ditt hjärta och andra vitala organ leva på?
    De har 45 kg fettreserver att leva av. 
    Xmag skrev 2013-09-06 14:55:16 följande:
    Är det bara vikt du är intresserad av att förlora? Oavsett hur? Om du inte äter kommer musklerna att försvinna i första hand. Det är "dyrt" för kroppen med muskler. Visserligen är muskler tunga men jag tror inte sluta äta är lösningen för dig.
    Nej fettet försvinner i första hand. Fett är lättare att omvandla till energi än muskler. 
  • talktothehand

3-4 manader förutsatt att det sker ett mirakel och din kropp kan överleva pa luft. Later som en väldigt vettig idé

The little I know I owe to my ignorance
  • Anonym (garanti)
    Anonym (fetto, nej tack) skrev 2013-09-06 15:08:35 följande:
    Har redan testat allt. Det enda som fungerar är pulver och det smakar äckligt.
    De har 45 kg fettreserver att leva av. 

Nej fettet försvinner i första hand. Fett är lättare att omvandla till energi än muskler. 

Vad har du testat?

Kan garantera dig att om du gör av med mer än du äter så går du ner i vikt. Garanterat.  Och i snabbtakt om du är väldigt stor nu. 
Svar på tråden Om jag slutar äta, hur mycket går jag ner?