Läkaren ordinerade Citadon
Jag är gravid i v.19 och var idag hos läkaren.
Jag har ett gammalt diskbråck som har blossat upp igen nu när jag väntar mitt/vårt första barn.
Har haft jätteont i över en vecka. Har ett anpassat kontor som ska hjälpa mina problem.
Dock så står jag upp så domnar mina fötter och sitter jag ner så domnar rumpa och underliv bort.
Frågade min BM för några veckor sedan om man får ta citadon när man är gravid och hon svarade att det är inte något dom rekommenderar. Utan blir det för illa så vill de hellre att man tar det lugnt. (jag har inte lika ont när jag går hemma och gör lite vad jag klarar av.)
Träffade min BM innan jag skulle in till läkaren och hon tyckte helt klart det skulle vara bra om jag blev sjukskriven.
Så jag gick in till läkaren och berättade hur det låg till och att jag har JÄTTEONT.
Som svar fick jag - Du får väl sätta igång och äta Citadon så ska du se att det går lättare att jobba.
Jag frågade då om det inte var farligt för barnet.
Som svar fick jag att så länge jag talar om för BM hur många jag tar så är det ok. Och att jag skulle gå på min tidigare ordination.
Min tidigare ordination är 6-8 st Citadon om dagen.
Nu känner jag mig helt rådvill. Jag vet inte om jag vill proppa mig full med smärtstillande tabletter som tom min sjukgymnast ville få bort mig från sist (för att jag annars rör mig mer än vad min kropp klarar av.) Sen känns det helt fel att äta tabletter som innehåller morfin när jag är gravid.
Ni andra här. Finns det någon här som äter citadon när ni är gravid? Hur känner ni?