Anonym (Klara) skrev 2013-09-07 15:10:09 följande:
"Eterisk och (?) " . Om ni läser det jag skrev innan, så slutade han för nio månader sedan, vi har nu vårt första barn i min mage som är fyra månader. Jo det är inte ofta han gör det, men saken är den att för några år sedan så rökte han på varje dag, och eftersom att han har haft den vanan innan så vill jag absolut inte att det ska upprepas, speciellt inte med ännu tyngre droger. För mig är det redan illa om det nu är så att han gör det en gång i veckan eller så, det är inte okej för mig. En drog är en drog, även om du så använder den varje dag eller "bara" någon gång ibland.
En drog är en drog, jag får nervsammanbrott när jag hör den frasen, vi har blivit internationellt idiotförklarade när sofia modigh försökte sig på en direktöversätning i en engelsk debatt.
Ja EN drog är EN drog, vill du har sagt nått speciellt med det?
En drog är en drog och vilken man använder är inget annat än smaksak, vilka droger föredrar du själv?
Anonym (Fd. medmissbrukare) skrev 2013-09-07 15:12:36 följande:
Fast här har ju både TS och sambon sagt att droger inte är ok, hon vill inte ha droger runt sitt barn och han vill inte vara en pappa som knarkar så din personliga definition av missbruk är ju inte det som räknas i det här fallet...
Och att säga "mitt barn" betyder ju inte att det inte är hans barn också - ska jag presentera dottern för någon säger jag "det här är min dotter..." och förutsätter att folk förstår att hon inte kommit till vid en jungfrufödsel utan att det finns en far nånstans också utan att jag behöver säga "vårt" barn...
Jag har ingen definition när det kommer till missbruk, jag ser till vården som dikterar vad man bör göra och inte göra för att få diagnosen missbruk.
Uppfyller man inte vårdens kriterier så handlar det inte om missbruk utan normal bruk.
Jag hittar inget i ts text som skulle ens insinuera missbruk.
Sen att man vill skärma av sig från droger, det är tekniskt omöjligt, droger har varit, är och kommer förbli en helt naturlig inslag i allas liv.
Så länge människan finns så kommer droger brukas, synd bara att vissa uppmuntrar användning av vissa droger men slutar tänka helt när det kommer till andra.
jag förutsätter också att ts inte heter maria och har några tusen år på nacken, reagerar dock på frasen som dyker upp i såna sammanhang då det brukar indikera att den ena partner ser det som en valmöjlighet att ta sitt barn och försöka skärma av den från den andra föräldern, i såna situationer finns det inga vinare, alla förlora.
Tänker man en stund på barnet så är det deras barn och så länge barnet inte far illa av vad föräldrar gör så snackar vi om ett ickeproblem.