• kinna82

Längtan efter barn trots PCO & övervikt.

Jag har allvarlig PCOS överviktig, luden, osv osv. Började utredas när jag var 22. La ner och tog upp igen nu vid 30. Skulle börja hormonbehandlas i våras men doktorn tyckte att jag vägde för mycket (bmi 32) så han sa att jag var tvungen att gå ner i vikt. Vilket inte är lätt med vår lilla åkomma. Bokade tid för gbp operation, privat. Tre dagar innan op fick jag veta att vi var med barn!!!! Min läkare trodde mig inte så vi blev akutbokade på ultraljud :)) om 5 dagar kommer bebis genom kejsarsnitt. Jag vill tipsa om progesterAll progesteron på tub, jag är 98% säker på att det var det som hjälpte på oss

Lycka till!

• kinna82

Jag beställde på nätet och eftersom jag inte heller har någon regelbunden mens eller ägglossn. Så började jag smörja direkt i 14 dagar, fick mens några dagar senare och upprepade sen smörjandet 14 dagar efter mens. Sen hade jag superregelbunden mens i tre månader innan den började strula igen. Började smörja igen och fick flera "riktiga mens" innan vi "gav upp" och ändrade plan, fast då var jag visst redan gravid värt ett försök. Tror jag beställde på femalebalance eller hormoni

• kinna82

Här du gjort ultraljud på äggstockarna? Där ligger enades omogna äggblåsor och livmodern är ngt förstorad fick jag förklarat. Sen att det inte syns ngt progesteron i blodet någon gång i cykeln.

• kinna82

Jag tror inte heller vikten är avgörande, jag var inte överviktig när mina bekymmer började.

• kinna82

Höll koll med stickor i början, men gav ju sen upp så håll koll. Där huden är som tunnast. Armveck, benveck, händer, halsen.

Jag känner många med PCO det är väldigt vanligt, många lyckas bli gravida på egen hand, men det kan vara knepigt. Klart som tusan, det begriper vilken idiot som helst, att en hälsosam livsstil är att föredra. Men har man ingen koll på hormonproblemen och insulinkänsligheten hos en pcoare tycker jag att man kan lägga bort pekpinnarna. Nu är och har jag aldrig varit blixte-tjock, men jag vet precis som alla andra överviktiga vad som krävs av oss, det betyder dock inte att vi inte ska ha möjligheter att styra över våra egna liv. Utan att folk ska tro sig ha rätt att sätta sig över. Gör det du känner är rätt ts. Hoppas verkligen på bebislycka även för dig!

Svar på tråden Längtan efter barn trots PCO & övervikt.