Ensam mamma vill inte dejta ensam pappa
Jag är ensam mamma till en liten bebispojk, och funderar en hel del på mina "chanser" att träffa en ny man. Problemet är att jag inte vill träffa en ensamstående pappa. Helt ärligt, jag har aldrig gillat barn särskilt mycket utan mest tyckt att de varit jobbiga. Nu älskar jag ju mitt eget barn såklart, men mina känslor inför barn rent generellt har inte förändrats alls efter att jag själv blev mamma.
Dock verkar det som om alla i min omgivning tycker att "jamen nu är du ju ensam mamma, så då får du räkna med att det blir mycket enklare att träffa en ensam pappa" och liknande saker. Är det verkligen så? Är det så ont om barnfria killar som tycker att det vore okej att träffa en ensamstående mamma? Kan ju nämna att mitt åldersspann vad gäller ny partner ligger ungefär vid 35-45, och jag inser ju också att många redan har barn när man kommit upp i den åldern, men alla har ju inte det och det är väl de killarna som skulle vara min "målgrupp" så att säga.
Kommentarer om hur hemsk jag är som inte gillar barn undanbedes vänligt men bestämt, det är inte det tråden handlar om. Tack!