• nenne31

Hur mycket har ni gått upp?

Hej Tjejer ni som kommit till hälften av graviditeten vecka 20 ca hur mkt har ni gått upp i vikt?

Var ni normal viktiga,underviktiga eller överviktiga innan ni blev gravida?

Jag har tappat bort mina andra journalen på mina tre barn så jag kommer ej ihåg vad jag hade gått upp vid hälften av tiden sist :)

Jag väntar nummer 4 nu och är i vecka 21 imorgon och har gått upp 7 kg.

Jag har de andra graviditeterna gått upp 17,15,17 kg till sist!

Kul om ni svarat :)

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp?
  • Pnillan

Är i v19 nu, gått upp ca 10kg (2kg sen inskrivningen för ca 8 v sen) de andra kg är nog sluta röka kilon ????

• Pnillan
    Pnillan skrev 2013-09-07 19:53:40 följande:

Är i v19 nu, gått upp ca 10kg (2kg sen inskrivningen för ca 8 v sen) de andra kg är nog sluta röka kilon ????

Va normalvikt innan, gick upp 33 kg med första barnet ????
  • nenne31

Glömde skriva att jag med var normal viktigt innan.
    Oj 33 kg det av en del :)

• JennyLJ

Jag var överviktig innan men gick ned 6kg första 13veckorna pga illamående, sist jag vägde mig var i v 22 och då hade jag gått upp 3,7kg så allt som som allt har jag gått ned ca 2kg i vikt. Vi får se vad bågen säger på torsdag, då är jag i v 24.

• Burberry

Vecka 20 och +8 kg (tredje barnet). Hade normalt BMI när jag blev gravid (men vägde ca 10 kg mer än min vikt före första graviditeten, det som jag räknar som min idealvikt)

• Ramborg

V 18, upp 2 kg. Andra barnet. Vägde ca 8-10 kg för mycket innan graviditeten. Förra graviditeten gick jag upp ca 7 kg allt som allt.

42.
  • Yllraz

Hade gått upp 5 kg vid inskrivningen i vecka 11 (en del slutarökakilon misstänker jag) och sen inskrivningen (är i vecka 20 nu) 1,2 kg. Normalvilktig från start.

• JennyLJ

Ni som skriver om 'sluta röka'-kilon, hur menar ni då? Har ni börjat äta mer i samband med att ni slutat röka?

• yodi

är nu i v 20 ( 19+3) och har gått upp 1 kg, fjärde barnet.

väger några kilon för mycket normalt sett och brukar inte gå upp så mycket i vikt som gravid. som mest har jag gått upp 6 kg.  

• clembke

Nu är jag lite längre gången än 20v. Men i v 25 hade jag gått upp ca 9 kg o nu i v 30 har jag gått upp 11 kg.

Med min första gick jag upp 13 kg, gick ner dessa 13 plus ytterligare 7 kg 7 mån efter födslen.

Med andra (blev gravid när ettan var 7 mån) så var inskrivningsvikten 51 kg (58 kg är idealvikten för mig o inskrivningsvikten för ettan) o gick upp till 71 kg.

Inskrivningsvikten nu med trean var 58 kg.

Svar på tråden Hur mycket har ni gått upp?