Min 6 mån pojke HYSTERISK vid sovstunderna. Stöd/tips snälla!!
Jag har en liten gosse på 6 månader som den senaste månaden har blivit helt hysteriskt arg varje gång det är dags att sova. Det kommer efter en liten stund när vi har lagt oss, antingen när han inser att det är dags för att sova eller när han (efter att ha gosat med snutten en stund) känner att han inte kan hålla sig vaken mer. Och han är verkligen inte bara lite ledsen och vill upp i famnen utan riktigt riktigt förbannad, sparkar och slår, och river sig i ansiktet ibland :(
Han blir helt genomsvettig när han skriker så och då blir det klart ännu värre! Jag har provat att ha honom i famnen och vagga, ligga med honom på min mage och gunga, köra vagnen fram och tillbaka...
Det som funkar är när jag typ står och hoppar med honom i famnen (låter ju helt galet) men då börjar han ju oftast igen när jag slutar. Och då kan man stå där och "hoppa" en bra stund innan man kan lägga honom ifrån sig. Men detta gör ju att han sällan sover mer än en halvtimme åt gången eftersom det har slutat gunga... Och min rygg är heeelt paj nu så såhär kan jag ju inte fortsätta! Och man är ju själv helt slut mentalt efteråt eftersom det skär så i mammahjärtat... :(
Är det någon som har/har haft det såhär och har några tips? Är det en period som går över av sig själv eller bör/kan man jobba bort det på något sätt? Och hur sover era 5-7 månaders?