• isolande

Min 6 mån pojke HYSTERISK vid sovstunderna. Stöd/tips snälla!!

Låter som min lille typ emellanåt. Jag fick också "guppa" honom i famnen i evigheter och han skrek ändå som besatt även om han lugnade sig lite i vågor. Det som funkade var att när han började lugna sig från det hysteriska lägga ner honom i sängen på sidan med snuss och napp. Då somnade han som en stock själv. Ibland kunde det hjälpa om jag slutade försöka få honom att ta nappen också. Det var som att nappen väckte honom när han lugnade sig och märkte att den var i munnen.

Det var liksom som att han var övertrött och ville somna, och ha lagom med gupp, sen ville han vara ifred. Fortsatte jag guppandet så blev det som att jag väckte honom när han egentligen ville somna in om du förstår vad jag menar...

Han kan ibland fortfarande vara sådär att han kämpar med sig själv i insomnandet, men oftast beror det på att han inte är tillräckligt trött/mätt. Blev mycket bättre efter att jag slutade amma och ger ersättning istället.   

Lycka till med läggningarna, du är inte ensam, kom ihåg det! Vi hade det såhär VARJE läggning (alltså 4 ggr/dygn) i ca en månad innan jag lyckades lura ut vad sjutton ungen ville!  

Svar på tråden Min 6 mån pojke HYSTERISK vid sovstunderna. Stöd/tips snälla!!