• jeeri74

leverpastej - lös i magen?

Vår lilla tjej har blivit jättelös, och då menar jag nästintill rinnande i magen de senaste dagarna. Det går visserligen magsjuka på dagis, men hon verkar inte ha ont i magen eller må dåligt på något annat sätt.

Det enda jag kan komma på som hon kanske kan reagera så på är leverpastej. Vi har gett henne det till frukost de senaste dagarna, och hon älskar det (finns det kvar på bordet eller mamma och pappas smörgås så blir hon jättearg om hon inte får mer).
    Kan det vara det hon reagerar på?`
    Hon har ätit leverpastej förr och jag tror inte att hon blev så i magen då.

Jag har ju trott att man blir lite hårdare i magen av leverpastej eftersom man blir det av järn.. men jag kan ha fel.

• Svar på tråden leverpastej - lös i magen?
  • jeeri74

Jo, att man kan bli magsjuk utan att kräkas vet jag.. jag kräks i stort sätt aldrig utan det kommer andra vägen istället. Tänkte bara att hon borde kanske ha ont i magen i alla fall, men det verkar hon inte ha. Gnäller bara lite när hon gör det..

Jag får väl avvakta och se. Det har hållit på sen helgen, tyckte det borde gått över om det var en liten släng magsjuka..

• jeeri74

Okidoki! Det är första gången för oss så jag har inte helt koll.. men självklart kan de ha diarre längre tid.
    Får se till att hon dricker då, hon är väldigt dålig på det..

Svar på tråden leverpastej - lös i magen?