• Copyjulia

Behöver tips på paraplyvagnar!

Behöver tips på bra paraplyvagnar. Vi ska resa med den till New York och vara där i 3 månader med vår 1-åring. 

Vill att den ska:
    – Väga lite och vara lätt att fälla ihop och bära med sig. (För att ta med på tunnelbanan tex, finns nämligen oftast inga hissar i t-banan där)
    – Ha ligg/viloläge. 
    – Inte vara alltför instabil då vi är där nov-feb och det förmodligen kommer att vara snö ibland.
    – Ha en ordentlig suflett.
     – Inte vara nåt "skitmärke" som lätt går sönder.

• Svar på tråden Behöver tips på paraplyvagnar!
  • magelita80

Babyjogger city mini. Iofs ingen paraplyvsgn men allt annat stämmer. Det bästa med vagnen är att den är lätt att fälla ihop. Det finns en rem i sitsen som msn bara lyfter så fälls den ihop

• momomo

Kolla på Chicco Liteway. Vi har haft den på flera flygresor och fått lämna den vid gaten och inte vid bagageincheckningen på det flesta flygplatserna.
    Framhjulen är låsbara och den funkar hyfsat i snö och slask, och den har liggläge.

Enda nackdelen är dålig plast i regnskyddet - man borde säkert ha reklamerat istället för att tejpat ihop det som vi gjort

• Lilla Morran

Vi har en Babytravel som vi är supernöjda med. Går nog inte superbra i tung snö, men alla andra väder har den funkat kanon i. Köpte den för 3 år sen för ca 900...

• zbaby

Barnens Hus (om de finns kvar någonstans?) har en som är toppen, det är deras eget märke. 900kr, helt i klass med McLaren som jag tycker är de bästa, helt klart!
    Men lite dyrare tyvärr..

• Copyjulia

Tack för alla tips. Vi har ett Barnens Hus i närheten faktiskt. Tar gärna emot tips på vagnar man INTE bör köpa. 

• zbaby

Ha som utgångspunkt att du ska kunna köra den med en hand. Att de inte är för låga, har bra liggläge och bra suflett.. Det var mina krav och Barnens Hus (det står typ High Way eller ngt med ganska stor text på sidan vid ryggen) hade en som sagt. Finns i massa färger och mönster. Men McLaren är riktigt bra förståss.. Men högre i pris.. Hade en som vi bokstavligen slet ut och tänkte inte köpa en till då vår dotter var drygt tre och gick överallt.. Men då hittade jag denna på BH och den har varit grym..
    De flesta BH har ju konkat, men några finns kvar tror jag..

• Copyjulia
    zbaby skrev 2013-09-09 22:31:41 följande:
    Ha som utgångspunkt att du ska kunna köra den med en hand. Att de inte är för låga, har bra liggläge och bra suflett.. Det var mina krav och Barnens Hus (det står typ High Way eller ngt med ganska stor text på sidan vid ryggen) hade en som sagt. Finns i massa färger och mönster. Men McLaren är riktigt bra förståss.. Men högre i pris.. Hade en som vi bokstavligen slet ut och tänkte inte köpa en till då vår dotter var drygt tre och gick överallt.. Men då hittade jag denna på BH och den har varit grym..
    De flesta BH har ju konkat, men några finns kvar tror jag..
    Tack för tipset. Vi har ett Barnens Hus på samma gata där vi bor. De har inte konkat än. 
Svar på tråden Behöver tips på paraplyvagnar!