• Anonym (irriterad)

Kan hon verkligen ha magsjukan?

I Lördags var jag med mina barn och sambos 11 åriga dotter på Burger King, alla fick välja vad dom ville ha!
    Sambons dotter tog Big King XXL meal, plus att hon åt upp mina cheese bollar som jag fick i snackboxen.
    Hon åt verkligen upp ALLT!!
    Jag sa ändå att lämna pommesen för du ser nästan illamående ut..men hon skulle prompt äta upp dom också.
    På vägen hem....spyr hon ner hela bilen...jag är helt säker på att hon hade ätit för mkt!

Sambon höll inte med när ut berättar detta...

Igår söndag v hon som vanligt, åt som vanligt o inga konstigheter!
    Jag har varit ganska irriterad över händelsen ( inte första gången hon ätit så hon spyr)

Igår kväll åkte hon hem till sin mamma..och idag när jag hade städat om bilen för tionde gången, kommer min sambo och säger att : Vad var det jag sa, hon har visst magsjuka...för dom ringde från skolan imorse och sa det....

Låter väldigt konstigt enligt mig!!

Saken är att han ska alltid försvara henne när det gäller ätandet!

Så vd tror ni?

Hin mådde ju bra efter händelsen i bilen...lekte o hoppade studsmatta hela dagen igår...

• Svar på tråden Kan hon verkligen ha magsjukan?
  • YummyMami

Oj, svårt det där. Hon kan absolut ha överätit och krätes för de. Men det kan vara oxå magsjuka. Men om hon gör så lite då och då, överäter tlls hon kräks då är det ju inte magsjuka utan sjukt beteende kring mat där hon behöver hjälp att stoppa ätandet.

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Vanilla ice queen

Men lilla vännen, varför äter hon så mycket? Varför köper ni så mycket mat till en 11åring? Fy får ont i hjärtat när jag läser detta. Magsjuka eller inte, om detta matintag inte var en engångsföreteelse så behöver flickan hjälp!

• Anonym (irriterad)

Jag lät henne ta vad hon ville för att slippa höra från hennes pappa sedan att alla andra fick välja men inte jag...

Jag brukar alltid lägga upp mat åt henne här hemma, men det är just när vi äter ute eller tar hem pizza som hon överäter!

Jag har försökt fråga varför hon måste äta så mkt...för det är gott säger hon. Och att hon inte känner att hon blir för mätt!

Men när jag tar upp sånt här med sambon tycker han att jag särbehandlar och bara klagar på hans dotter.

Jag vet liksom inte hur jag ska göra!

• Anonym (olycklig?)

Min första tanke när jag läste detta var att lilla tjejen kanske inte mår så bra, och gör som en del vuxna dövar det med mat. Jag hoppas att ni håller ögonen på hur hon egentligen mår, och pratar med henne om detta.

• YummyMami
    Anonym (irriterad) skrev 2013-09-09 10:22:58 följande:
    Jag lät henne ta vad hon ville för att slippa höra från hennes pappa sedan att alla andra fick välja men inte jag...

Jag brukar alltid lägga upp mat åt henne här hemma, men det är just när vi äter ute eller tar hem pizza som hon överäter!

Jag har försökt fråga varför hon måste äta så mkt...för det är gott säger hon. Och att hon inte känner att hon blir för mätt!

Men när jag tar upp sånt här med sambon tycker han att jag särbehandlar och bara klagar på hans dotter.

Fråga din man att är det kärlek att låta sin unge äta tills att denne kräks? Hur snällt och kärleksfullt är det att utsätta sitt barn för kräk? När det är så enkelt att stoppa det.
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • Maria 434
    Vanilla ice queen skrev 2013-09-09 10:16:51 följande:
    Men lilla vännen, varför äter hon så mycket? Varför köper ni så mycket mat till en 11åring? Fy får ont i hjärtat när jag läser detta. Magsjuka eller inte, om detta matintag inte var en engångsföreteelse så behöver flickan hjälp!
    Tänkte precis samma sak.
  • sextiotalist

Säkert överätit, men rent generellt känns det som hon inte har hittat en sund inställning till mat och ätandet.

• Maria 434
    Anonym (irriterad) skrev 2013-09-09 10:22:58 följande:

Jag tycker du ska se till att din sambo tvättar ur din bil om detta händer fler ggr
  • Anonym (mm)

Är hon normalviktig?

Om hon inte har problem med vikten så är det säkert så att hon tycker att det är gott.
    Kanske låter elakt i en del öron, men en 11-åring bör faktiskt hjälpa till att städa upp efter sig efter att ha kräkts. OBS! Hjälpa till - inte städa själv. Kanske det skulle få henne att ta det lite lugnare. Eller är det kanske så att hon väldigt sällan får jättegod mat och därför överäter? (Jag har inga åsikter om det - inte alla har ekonomi att äta som man skulle önska)

Du har säkert rätt i att hon åt för mycket.
    Det jag reagerar på är att hennes pappa tycker att han behöver försvara henne inför dig.
    Kanske ni två ska sitta ner och tala ut om hur relationen mellan er två och mellan dig och flickan är?
    Varför känner pappan att han behöver försvara henne?
    Glöm inte att även om du anser att du älskar flickan och att du aldrig gör skillnad på barnen, så finns det många människor som måste övertygas gång på gång om det - kanske din man är en sån?        

• Anonym (24)

låt henne välja ett mål, men du säger vill du ha x eller y målet?
    det låter som hetsätning och det är inte bra alls...när man är 11 år så kan man ju själv säga hur hon mår. mår hon inte illa mellan kräkningarna så är det ju inte magsjuka. låter nästan som hon kan spy på beställning om man säger så. 

Svar på tråden Kan hon verkligen ha magsjukan?