• Privan

RÖKFRI- Något som faktiskt fungerar (utan viktuppgång)

Hej! Jag har, enligt mig, världens bästa tips för att bli rökfri för gott. Utan någon viktuppgång eller någon "viljestyrkemetod". Det har hjälpt både mig och min sambo att bli rökfria och vi är gladare än någonsin och blir faktiskt äcklade av röklukten, istället för suktade. 
    Jag rökte ett paket om dagen, och han rökte två. Han slutade en vecka innan mig, och vi båda hade försökt alla knep. Han klarade cirka ett dygn innan han föll tillbaka, och jag höll i 6 veckor som längst, men det var innan vi hittade mirakelkuren! 
    Mitt tips är en bok som heter ÄNTLIGEN ICKE-RÖKARE av ALLEN CARR, och det fungerar verkligen! Den säljs både på internet och i de flesta bokhandlarna. Snälla ge den en chans, du har ingenting att förlora på det!! Och varken jag eller min sambo är lättmanipulerade men denna bok fungerade och fungerar fortfarande! Min sambo var otroligt skeptisk och som sagt, fungerade det även på honom! Snälla ge den en chans, och om det är någonting ni undrar är det bara att fråga på! Lycka till!

• Svar på tråden RÖKFRI- Något som faktiskt fungerar (utan viktuppgång)
  • Buster1994

Jag har läst boken men slutade inte röka för de.

• Anonym (Fd rökare)

Grattis till ett rökfritt liv!

Själv har jag varit rökfri i ca 6 år. Det är underbart att slippa vara slav under nikotinet. Använde mig av nicotugg och vanligt sockerfria tuggummin under ca 6 mån.

• Privan
    Buster1994 skrev 2013-09-10 03:21:15 följande:
    Jag har läst boken men slutade inte röka för de.
    Då har du troligen inte följt instruktionerna rätt! För alla jag pratat med boken om har klarat det på första försöket, alternativt andra försöket! Så försök igen! Lycka till
  • Orcha

*skeptisk*

Tror det handlar om vilja, i första hand. Vill man inte tillräckligt starkt (och tyvärr är det det som sätter fälleben på de flestas försök) så hjälper ingen bok i världen.

Make love, not english quotes...
  • EllanEriksson

Mina pappa fimpade bara ciggen en morgon när han åkte till jobbet och nån månad senare slutade han bara med snus med för att han inte hann köpa innan jobbet.
    Han har inte rört en nikotinprodukt på flera år sen dess. Det va 05-06 nån gång tror jag..

Mamma kände bara en dag att hon inte ville röka längre och la undan sina cigg.
    Hon har dem uppe i skåpet i köket fortfarande men har inte rört dem alls.
    Detta va ett-två år efter att pappa sluta tror jag.

Så det går bara man har viljan tror jag :)

• Anonym (villsluta)

Finns den boken att beställa på nätet tro?

Jag vill verkligen sluta men hittar verkligen INGET som något slags stöd.. Funderade ett tag på nå hypnosgrejs eller att gå till läkaren och få tabletter som tydligen ska vara bra.. Nån som testat dessa tabletter förresten? 

• Maria 434
    Orcha skrev 2013-09-10 12:36:50 följande:
    *skeptisk*

Tror det handlar om vilja, i första hand. Vill man inte tillräckligt starkt (och tyvärr är det det som sätter fälleben på de flestas försök) så hjälper ingen bok i världen.

Instämmer!
    Finns inte viljan där till 100% så finns det inga hjälpmedel som gör några underverk.

Jag slutade precis och har ersatt rökningen med mer motion och träning. Hjälper mot rastlösheten samtidigt som jag minimerar risken för att gå upp i vikt   
  • Orcha
    Maria 434 skrev 2013-09-10 14:15:40 följande:
    Instämmer!
    Finns inte viljan där till 100% så finns det inga hjälpmedel som gör några underverk.

Jag slutade precis och har ersatt rökningen med mer motion och träning. Hjälper mot rastlösheten samtidigt som jag minimerar risken för att gå upp i vikt   

Lycka till och alla tummar upp!
  • Julia1245
    Orcha skrev 2013-09-10 12:36:50 följande:
    *skeptisk* Tror det handlar om vilja, i första hand. Vill man inte tillräckligt starkt (och tyvärr är det det som sätter fälleben på de flestas försök) så hjälper ingen bok i världen.  

Du kommer vilja när du läst boken.
Svar på tråden RÖKFRI- Något som faktiskt fungerar (utan viktuppgång)