• Anonym (bonusmamma)

Trött på att biomamman styr allt...

Så fruktansvärt less på att biomamman beter sig som en tonåring. Jag och min sambo ställer upp på precis all skit hon hittar på bara för att det ska vara så smidigt som möjligt för honom att få träffa sin lilla bebis, biomamman har till och med fått vara här och se hur vi bor för att det ska underlätta. Men inte ens då låter hon honom ta hem bebisen en stund...Umgänget ska ske på hennes villkor. Och så  kom droppen. Nu får han inte hälsa på hos henne för att träffa barnet utan skulle få träffa henne på lokala matvarubutiken? För att det skulle främja relationen på ett bra sätt?? 
    Blir så arg så jag kokar.. 

• Svar på tråden Trött på att biomamman styr allt...
  • fjonkelina

Låter som en sårad och försmådd mamma. 

Kanske bättre att pappan tar kontakt med familjerätten för att få hjälp med hur umgänge med liten bebis ska se ut.  Att träffas i mataffären är ju inget bra sätt att umgås med en bebis på. Hur gammal är den lilla?

Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Miss Skywalker

Så sluta med att låta henne göra det då..

• sextiotalist

Ta kontakt med familjerätten där kan mamma och pappan få hjälp med att lägga upp ett umgängen med bebisen som sätter bebisens behov och trygghet i första rummet.

Att ni inte kan ta bebisen själv sådär rakt upp och ner är inget konstgt, med vissa bebisar fungerar det utmärkt med, andra kan bli helt förstörda om de skiljs från anknytningspersonen (en kompis till mig, hennes andra barn var så, trots att hon levde ihop med pappan accepterade inte bebisen att vara hos pappan).

Inte heller kan din kille kräva att få vara hemma hos mamman, och den lokala livsmedelsbutiken verkar inte vara det bästa neutrala platsen   

• Anonym (bonusmamma)
    fjonkelina skrev 2013-09-10 11:08:07 följande:
    Låter som en sårad och försmådd mamma. 

Kanske bättre att pappan tar kontakt med familjerätten för att få hjälp med hur umgänge med liten bebis ska se ut.  Att träffas i mataffären är ju inget bra sätt att umgås med en bebis på. Hur gammal är den lilla?
    Kan hända är hon sårad då det inte vart riktigt som hon planerat.

Familjerätten är redan involverad men där händer det inte mycket...de gick på hennes linje att umgänget skall ske hemma hos henne. Men då kan man ju inte komma och säga att man ska göra det på en affär när det inte passar... 
  • Anonym (bonusmamma)
    sextiotalist skrev 2013-09-10 11:15:02 följande:
    Ta kontakt med familjerätten där kan mamma och pappan få hjälp med att lägga upp ett umgängen med bebisen som sätter bebisens behov och trygghet i första rummet.

Att ni inte kan ta bebisen själv sådär rakt upp och ner är inget konstgt, med vissa bebisar fungerar det utmärkt med, andra kan bli helt förstörda om de skiljs från anknytningspersonen (en kompis till mig, hennes andra barn var så, trots att hon levde ihop med pappan accepterade inte bebisen att vara hos pappan).

Inte heller kan din kille kräva att få vara hemma hos mamman, och den lokala livsmedelsbutiken verkar inte vara det bästa neutrala platsen   
    Familjerätten är inblandad men där händer inte mycket alls. De gick på hennes linje att umgänget skulle ske hemma hos henne. Därav att man blir förbannad att han blev hänvisad till affären istället när det inte passade henne..
  • sextiotalist
    Anonym (bonusmamma) skrev 2013-09-10 11:25:41 följande:
    Familjerätten är inblandad men där händer inte mycket alls. De gick på hennes linje att umgänget skulle ske hemma hos henne. Därav att man blir förbannad att han blev hänvisad till affären istället när det inte passade henne..
    En fullt normal linje skulle jag tro, eftersom det rör sig om en liten bebis.

Men då är det bara att ringa igen och säga att det inte fungerar utan det nuvarande alterantivet är den lokala livsmedelsbutiken. 
  • slutatsnusa
    Anonym (bonusmamma) skrev 2013-09-10 11:25:41 följande:

det låter som om hon är rädd för honom eftersom hon inte vill ha hem honom utan vill träffas bland mycket folk
    har han hotat henne nån gång?
    jag skulle inte heller lämna iväg en "liten bebis" hursomhelst
    hur gammal bebisen?
  • Anonym (bonusmamma)
    slutatsnusa skrev 2013-09-10 11:29:33 följande:

det låter som om hon är rädd för honom eftersom hon inte vill ha hem honom utan vill träffas bland mycket folk
    har han hotat henne nån gång?
    jag skulle inte heller lämna iväg en "liten bebis" hursomhelst
    hur gammal bebisen?
    Hon är inte rädd för honom och han har inte hotat henne. Aldrig någonsin. Hon vill bara bestämma hur allt ska vara. Detta handlar om makt, inget annat. 
    Det är ju barnets pappa..hur ska han få knyta an till barnet om han aldrig får vara med henne. Kan man få den ro man behöver på en affär??

• villnu13
    Anonym (bonusmamma) skrev 2013-09-10 11:34:52 följande:
    Hon är inte rädd för honom och han har inte hotat henne. Aldrig någonsin. Hon vill bara bestämma hur allt ska vara. Detta handlar om makt, inget annat. 
    Det är ju barnets pappa..hur ska han få knyta an till barnet om han aldrig får vara med henne. Kan man få den ro man behöver på en affär??

Hur gammalt är barnet? Självklart ska umgänget ske på hennes villkor i dagsläget, dock är det ju udda med en affär.
  • Anonym (soc.)

FAst hur ofta träffar han bebisen? Hur gammalt är barnet? Om det är så att barnet är väldigt litet och han inte har umgänge mer än ett par gånger i veckan, så ÄR det direkt olämpligt att han går iväg med barnet från mamman, och då har hon helt rätt. För att man ska komma till den punkten att pappan kan ta hem barnet, iväg från modern, krävs mycket tätt umgänge med pappan under trygga förhållanden. Och med trygga förhållanden, menas i det här sammanhanget ur bebisens synvinkel att umgänget med pappan sker tillsammans med modern, eller i direkt närhet till modern. Detta kräver också naturligtvis att modern går med på detta för att barn och pappa ska kunna bygga upp denna anknytning. Hur ser omständigheterna ut med det? Hur gammalt är barnet och hur ofta träfffas de?

Svar på tråden Trött på att biomamman styr allt...