• Längtande K

Hårborttagningskräm (Veet eller liknande) - är det farligt?

Ska utomlands om två veckor och undrar nu om det är farligt för bebben om jag använder hårborttagningskräm eller mousse för bikinilinjen? Kanske en dum fråga, men jag blev plötsligt osäker på om det kunde påverka bebben negativt. Helt omöjligt för mig att raka bikinilinjen med hyvel, får en massa hårsäcksproblem, så alternativet är väl att hitta hotpants att ha på sig annars... Men jag är jättenöjd med min bikini jag köpt så det vore synd om jag inte kunde använda den.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hårborttagningskräm (Veet eller liknande) - är det farligt?
  • Maggis Nervis

Jag har veets till benen, det står ingen ting om att det skulle vara farligt för benen men bikinilinjen vet jag inte riktigt, om du är extra känslig i hårsäckarna så rekomenderar jag det inte, för det är jätte, jätte starkt! Jag tycker att du skall vaxa bikinilinjen istället så slipper du tänka på det sen!

• Mias

Bra fråga.. Läkaren som gjorde min undersökning sa att jag ska låta bli att ta bort bikinilinjehåret resten av graviditeten för att det "skyddar".. Jag försökte men tillslut fick jag panik och använde veet, för känslig hud.. Jag tror inte att det kan skada på nåt sätt... Kanske jag har fel?! Nån annan som vet?!

• Carro Å

Jag använde veet för några veckor sen,jättebra till benen,men till bikinilinjen var det inte bra, f-n vad det sved efter några timmar... ja gör inte om det iallafall. :) man loär sig av sina misstag

• Maggis Nervis

Jag hade nog satsat på att vaxa, så slipper man dessutom bry sig på ett tag

• Längtande K

Tack för svaren!
    Veet använder jag ju i vanliga fall så jag tycker inte att det är något problem med svidande eller så - vågar absolut inte vaxa bikinilinjen det har jag aldrig testat förut och det känns inte som jag pallar nu. Min fråga är mer om det kan vara farligt med starka krämer för bebben? Ingen som hört något om det? Att bikinihåren "skyddar" förstår jag ju - men jag ska ju inte ta bort allt - bara det som sticker ut liksom. Det kan väl inte vara dumt?

• Nina 78

Jag ahr nog extremt känslig hud, provade Veet på ett litet ställe på benet, å fick utslag å sveda och sådant..., e det någon som vet något annan produkt som är skonsammare??

• Niquilota

Jag får enorma problem om jag rakar mig, fick operera bort två bölder förra sommaren, så jag använder faktiskt (skrik inte nu!!) pincett!! Det fungerar jättebra och gör inte alls ont. Man bara drar ut de korta håren och de kommer inte tillbaka på ett tag. Värt att prova (förmodligen är det ingen som håller med mig ... ).

Jag har däremot inga problem med Veet, men däremot begriper jag inte hur jag ska kunna få på det längre. Helt omöjligt att se något därnere, även med spegel. Får nog gå och vaxa i alla fall, det ser för bedrövligt ut nu. Var gör man det nånstans?? (Ursäkta frågan, men jag har aldrig gjort sånt ...)

Annika

• Amatean

använd inte hårborttagningscremen till bikinilinjen! NI är väl rädd om era muttor, tjejer?
    Inte skulle en kille stå å smörja in sånt under sin förhud direkt! (jag vet att det inte är samma sak, men när man sköljer kommer det alltid dit nåt!)

Kram

• Medea

Hej!

Jag förstår att du undrar. Själv har jag blivit mycket mer försiktig både med vilka kemikalier jag äter och vilka jag smörjer in mig med. Läste för ett tag sedan om att man inte ska använda kemiska solskyddskrämer t ex för att det går ut i blodet och stannar där ett tag. Jag tror nog inte att det är direkt farligt, själv är jag bara försiktig för att man inte vet på lång sikt vad det kan ha för effekter. Men, det viktigaste är att alla får välja själva efter den information som finns och vad man oroar sig för.

Alltså, jag hade inte gjort det, även om jag vetat att det inte skapade irritation på min hud. Jag hade föredragit andra bikininbyxor men jag håller med om att det är TRÅÅÅkigt när man har andra nya snygga!!

Gör det som känns bäst för dig!

• Niquilota

Det måste finnas olika sorter, eller? Jag har en tub och på den står det ingenting om att den inte ska användas på bikinilinjen.

Annika

• Salsan

Nu är ju jag inte gravid iofs men jag använder Veet-kräm till bikinilinjen och det fungerar utmärkt. Jag tar bara bort det håret som sticker utanför troskanten vilket känns ganska så säkert.

Ibland gör jag precis som Niquilota och använder pincett. Det fungerar också bra även om det tar lite tid att göra.

Svar på tråden Hårborttagningskräm (Veet eller liknande) - är det farligt?