Bonus ser sin lillasyster som hennes "docka"
Jag är så frustrerad och arg på min bonus synsätt. Bonus är 17 år och har en viss syn på hur flickor och pojkar ska vara. Hon gillar flickor mest. flickor ska vara flickiga, tjejiga, rosa gulligull med långt hår osv. Hon ser ner på tjejer som inte är så och förfaras över när killar t.ex. har något minsta tjejigt även om de är små och själva inte ens bryr sig ännu.
Bonus har alltid önskat sig en lillasyster och när hon således fick det, en sladdis, så blev lyckan stor. Men problemet är att hon, nu när dotter är större och fått lite mer hår osv, så verkar hon tro att dottern är hennes personliga docka eller något.
Hon vill hela tiden hålla på och fixa med hennes hår, gärna sminka henne också. Här pratar jag om en 4 åring, snart 5. Hon kommer ständigt med kommentarer om hur hennes syster borde klä sig, hur hennes rum borde se ut och blir irriterad på oss när vi har något eller gör något som inte är tjejigt på lilltjejen. Klädesplagg, sängkläder osv. Hon blir arg på mig för att jag inte låter dotterns hår vara jättelångt. Bonus menar på att alla tjejer ska ha långt hår för det är så gulligt och sött. Och orkar inte jag fixa hennes hår så gör bonus gärna det. Men jag vill inte bonus ska hålla på och fixa med dotterns hår ständigt. Sluta se henne som något jäkla docka!! Ja jag är lite frustrerad.
Jag har förklarat och sagt ifrån på skarpen att hon ska låta hennes syster vara. Att vill inte dottern att bonus håller på så ska bonus låta bli, och visst bonus har skärpt sig lite men hon kommer fortfarande med hennes pikar och kommentarer om hur det borde vara enligt henne. Det är bara så jobbigt. Kan ju inte hindra henne från att ha sina åsikter men hon har ju helt "tokigt" sätt och tänka. Det är ju en liten 4 åring, inte en toddlers och tiara som hon så gärna vill ha.