Inlägg från: Gurkan |Visa alla inlägg
  • Gurkan

Värsta rätt att laga?!

Lasagne och pannkakor. Tar evigheter att göra och är så tråkigt. Det första är gott men det andra är bara blörk.

• Gurkan
    MrsC74 skrev 2013-09-26 22:27:51 följande:
    Vad lustigt. Lasagne gör vi när vi har bråttom. Det går ju ursnabbt. Jag avskyr att skala potatis. Men gillar verkligen potatis så jag brukar lura någon annan att göra det :)

Ursnabbt? Först ska man göra en färssås och så en bechamele och så ska det varvas i form med plattor och så in i ugnen 30-40 minuter. Min vardagsmat går på 30 minuter så mer än en timme är lång tid tycker jag.
  • Gurkan
    Numminen skrev 2013-09-27 08:21:09 följande:
    Äter folk verkligen pannkakor utan att ha grönsaker till? Då förstår jag varför man tycker det är dålig mat! Vi åt det härom dagen, med morotsstavar, vitkålsbitar och tomater vid sidan om. Sonen har sylt på sina pannkakor men dottern föredrar utan. Ser inte att det är så dålig mat med rätt tillbehör. Däremot lite enformigt att steka.

Japp, vi gör det. Men så äter vi pannkakor kanske en gång i månaden bara. Med sylt. En gång i månaden gör inget om man hoppar över grönsakerna en gång,
Svar på tråden Värsta rätt att laga?!