Inlägg från: Papricorn |Visa alla inlägg
  • Papricorn

Värsta rätt att laga?!

Angiehults skrev 2013-09-26 21:57:02 följande:
    Hur kan ni inte gilla att göra pannkakor? Det som är så gott! Hade det inte varit så onyttigt och fattigt på allt vad näringsämnen heter hade jag gjort det jämt!

Här är min pannkaksguide!

angiehults.blogspot.se/2013/09/recept-och-instruktioner-pannkakor.html

Vadå näringsfattigt? Så illa är det ju knappast. Med ett par extra ägg i smeten och bra tillbehör är det inte dålig mat alls.
  • Papricorn

Jag ogillar att steka rött kött.

Är rätt kräsen och det är för sällan jag får till köttet precis så som jag önskar.

Har bara gasugn så att köra klart det i ugn är inget direkt alt heller då värmen är för ojämn.

• Papricorn
    Angiehults skrev 2013-09-26 22:24:16 följande:
    Tänkte mest på bristen av grönsaker, vitaminer osv. Ägg är för all del bra, men då hade nog omelett varit nyttigare. Men man behöver ju inte vara supernyttig jämt! Speciellt inte på torsdagar (=ärtsoppa och pannkakor!).

Det är väl där tillbehören kommer in. Ingen äter väl pannkaka slätt som det är.

Lite rivna morötter i eller på sidan och frukt eller bär på så är det ju toppen.
  • Papricorn
    Angiehults skrev 2013-09-27 08:10:43 följande:
    Jodå, vi äter pannkaka som den är, med hemmagjord jordgubbssylt. 

Har ni sylt till är det ju inte som den är?
  • Papricorn
    Numminen skrev 2013-09-27 08:21:09 följande:
    Äter folk verkligen pannkakor utan att ha grönsaker till? Då förstår jag varför man tycker det är dålig mat! Vi åt det härom dagen, med morotsstavar, vitkålsbitar och tomater vid sidan om. Sonen har sylt på sina pannkakor men dottern föredrar utan. Ser inte att det är så dålig mat med rätt tillbehör. Däremot lite enformigt att steka.

Håller med fullständigt!
  • Papricorn
    Numminen skrev 2013-09-27 08:21:09 följande:
    Äter folk verkligen pannkakor utan att ha grönsaker till? Då förstår jag varför man tycker det är dålig mat! Vi åt det härom dagen, med morotsstavar, vitkålsbitar och tomater vid sidan om. Sonen har sylt på sina pannkakor men dottern föredrar utan. Ser inte att det är så dålig mat med rätt tillbehör. Däremot lite enformigt att steka.

Håller med fullständigt!
Svar på tråden Värsta rätt att laga?!