• Svar på tråden Vad är det bästa med att ha barn?
  • MalinEddie

    Att se hur de utvecklas och blir självständiga egna individer och få vara en del av den processen.
    Att applådera framsteg och samtidigt vara en trygg varm famn som alltid finns där vid svårigheter.
    Att se våra likheter på gott och ont.
    Att se på deras teater, höra deras skämt och skratta tillsammans med dem eller se dem skratta åt alla tokigheter de kommer på.
    Att diskutera med dem. Att höra deras syn på saker efter vi läst en bok om något intressant ämne t.ex. Det roligaste som finns är att prata med barn. Lek tillsammans med föräldrar är överskattatFlört
    Att jag vill bättra mig själv.
    Att uppskatta tid utan måsten på ett helt annat sätt än tidigare.
    Att vara nära dem.
    Att känna denna enorma kärlek som det inte finns ord för att beskriva. Det är underbart men samtidigt skrämmande.


    Avskyr CIO-metoder.
  • c89

    Kärleken som alla skriver. Man hör ju innan att man inte förstår förrän man själv får barn och visst var det så. Hela livet kretsar runt en annan person utan att det känns jobbigt utan bara underbart! Skulle verkligen beskriva det som en nykär förälskelse som aldrig tar slut utan som snarare blir större. Det är så svårt att greppa, men äkta kärlek finns antagligen bara mellan en själv och ens barn. Då älskar jag min partner något oerhört, men vår son är en helt annan typ av ofattbar kärlek!

  • Frau Farbissina

    Den där härliga bubblande, varma och goa känslan man får långt in i magen och som sen sprider sig till hela kroppen bara man tänker på sitt lilla underverk. Hjärta


    Really?
  • FlitigaLis

    Kärleken!

    Och stoltheten när de gör framsteg. Igår sa min 1.5 åring sin första tvåordsmening och jag blev så stolt att jag började grina (är full av hormoner för jag är gravid! )

  • Gizmo
    MalinEddie skrev 2013-09-11 00:15:39 följande:
    Att se hur de utvecklas och blir självständiga egna individer och få vara en del av den processen.
    Att applådera framsteg och samtidigt vara en trygg varm famn som alltid finns där vid svårigheter.
    Att se våra likheter på gott och ont.
    Att se på deras teater, höra deras skämt och skratta tillsammans med dem eller se dem skratta åt alla tokigheter de kommer på.
    Att diskutera med dem. Att höra deras syn på saker efter vi läst en bok om något intressant ämne t.ex. Det roligaste som finns är att prata med barn. Lek tillsammans med föräldrar är överskattatFlört
    Att jag vill bättra mig själv.
    Att uppskatta tid utan måsten på ett helt annat sätt än tidigare.
    Att vara nära dem.
    Att känna denna enorma kärlek som det inte finns ord för att beskriva. Det är underbart men samtidigt skrämmande.
  • lovea01

    När man tittar på dom och man älskar dom så mycket att man skulle kunna göra vad som helst för dom.

    Att livet blir så mycket roligare, intensivare men roligare :)

    Att ha någon som älskar en och behöver en och att man får se dom lära sig nya saker hela tiden.

    Men inget slår det att när man tittar på dom så blir det översvämning av kärlek och man vill bara pussa dom hela tiden :)

  • Natulcien

    Det bästa är att man får chansen att uppleva den starkaste kärleken någonsin, som är både ömsesidig och villkorslös. Det är mäktigt.

    Och att få barn är det absolut bästa sättet att lära känna sig själv - på riktigt. Alla ens styrkor och svagheter (i synnerhet svagheterna) blottas och det är oerhört utvecklande och omskakande, och en oerhört nyttig upplevelse som jag inte hade velat vara utan.

    Dessutom tvingar ett barn dig att verkligen leva i nuet, och fånga dagen. Och det behövde verkligen jag som alltid har varit en högpresterande, ambitiös människa med altför stort kontrollbehov...

    Hjärta

  • Coxia

    Hur man kan gå från helt galet vansinnig till skrattande och förlåtande på 1 sekund. Det kan bara mina barn locka fram, andra är jag mer långsint mot. 

    Men när min 2,5-åring trotsar som värst och man är rosenrasande så behöver hon bara lägga huvudet på sned och se på en med de där busiga ögonen för att man ska inse att det faktiskt inte spelar så stor roll att hon gjort nåt dumt. Eller när hon säger mamma, mamma mamma, mamma.... och man nästan lite surt svarar: ja vad är det?
    och hon ser på en med hela ansiktet i ett tillgjort leende och säger med sin mildaste röst: kaka?

  • JoBa
    orianthi skrev 2013-09-11 19:56:28 följande:
    Åh vad jag längtar efter min lilla tjej i magen nu

    Det förstår jag... Grattis!
  • mylittleponny

    Oj den listan kan göras lång!

    Deras humor! Åh helt underbar och rolig, dom säger dagligen roliga saker!

    Deras skratt det värmer i hela magen och i hjärtat, man kan inte låta bli att le själv när man hör det

    När dom ligger och sover så fridfullt och otroligt vackra, gud man skulle vänds upp och ner på jorden för deras skull.

    När dom säger jag älskar dig, det är som hjärtat går sönder av lycka.

    När dom klarar hinder som varit svåra, man får bli så stolt och glad åt deras vägnar.

    Kramar! Åh deras kramar! Mysiga mjuka små armar som håller så hårt runt halsen på en och klappar en i håret, så mysigt!

    Att få gå o hålla hand ute, se hur dom upptäcker världen att en liten säte. Kan vara så intressant?! Helt underbart att dom lever i nuet.

    När dom blir gläds över nåt man gett dom, tacksamhet är dom så duktiga på.

    Deras röst när dom sitter och leker för sig självs, hörs hur dom leker och tänker.

    Syskonkärlek sjukt fint och är helt underbart att se!

    När man kommer hem och barnen bara rusar fram och kastar sig i ens famn och kramar en så hårt och är så glad man kommit hem fast man bara var till affären

    Finns så mycket underbart jag skulle nog kunna skriva hela dagen haha

Svar på tråden Vad är det bästa med att ha barn?