• 1990amanda

Så deprimerad

Jag är Så deprimerad i mitt förhållande!!!! Bor i en stad dör vi inte har ngn familj eller släkting! Min sambo jobbar jätte mkt! Jobbet går först och före allt tom före sina barn! Jag har ingen egen tid alls! Min sambo vill knappt hålla vår minsta (6mån)..., Har varit hos min mamma i 5 nätter med båda barnen. Och haft de jätte bra! Inte saknat min sambo ett skit, när ja kommer hem in i vårt hus ekar de av tomhet och jag blir så deprimerad! Vill bara lägga mig i sängen å gråta! Min sambo har länge velat hitta en tomt vi kan bygga hus på! Jag har sagt att ja helst vill bo närmre vår släkt ... Han hittade nyss en tomt och han har fått bygglov.... Nu är jag fast här känns de som! Hade helst bara viljat lämna han å flytta till min hemort dör jag har min familj o släkt! Har inga vänner heller så känner mig så ensam! När han fick bygglov blev han glad men jag kunde inte ens le lite... Vårt förhållande har varit till o från de senaste året .. Å jag känner ingen kärlek alls till han... Vi umgås aldrig, bråkar o små tjafsar jämt! Vad ska ja göra? Lämna? Ge de ännu en chans.... Flytta till Växjö ett tag? Så kluven! Så besviken å ledsen! Vill ha någon att prata med men har ingen! Hoppas på lite hjälp här ifrån....

• Svar på tråden Så deprimerad
  • caltum

Shit va jobbig, jeg kan vara din vän om du vill så kan vi prata lite?

• caltum

• caltum

• caltum

• caltum

• caltum

• Flickan och kråkan

Kan ni inte prova samtalshjälp? Kommunen brukar ju erbjuda möjlighet till familjerådgivning. Oavsett vad du/ni beslutar så behöver ni ju prata med varandra, vilket ni uppenbarligen inte gör nu. Boka in er för samtalshjälp. Är din sambo medveten om hur du känner? Nu vet jag ju inte hur ekonomiska situation ser ut, men eget husbygge är man ju oftast två om. Vill han bygga själv? Är han verkligen medveten om hur du tänker och känner?

• 1990amanda
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-11 14:53:14 följande:
    Kan ni inte prova samtalshjälp? Kommunen brukar ju erbjuda möjlighet till familjerådgivning. Oavsett vad du/ni beslutar så behöver ni ju prata med varandra, vilket ni uppenbarligen inte gör nu. Boka in er för samtalshjälp. Är din sambo medveten om hur du känner? Nu vet jag ju inte hur ekonomiska situation ser ut, men eget husbygge är man ju oftast två om. Vill han bygga själv? Är han verkligen medveten om hur du tänker och känner?

Ja men min sambo skulle nog aldrig följa med på några sånna möten... Nej vi pratar knappt med varandra... Han vet att jag vill bo närmre min släkt , men han tänker fortfarande mer på sitt jobb, han ska bygga upp sin firma på vår tomt med, ett stort garage på 400kvm.. Han tänker bygga de från egen ficka, han har själv tagit lån m.m .. Jag är inte speciellt delaktig.. Fuck vara med å rita lite på huset.. Men inte mer.. Allt gick så fort...
  • Flickan och kråkan
    1990amanda skrev 2013-09-11 15:19:39 följande:

Ja men min sambo skulle nog aldrig följa med på några sånna möten... Nej vi pratar knappt med varandra... Han vet att jag vill bo närmre min släkt , men han tänker fortfarande mer på sitt jobb, han ska bygga upp sin firma på vår tomt med, ett stort garage på 400kvm.. Han tänker bygga de från egen ficka, han har själv tagit lån m.m .. Jag är inte speciellt delaktig.. Fuck vara med å rita lite på huset.. Men inte mer.. Allt gick så fort...
    I din situation hade jag bokat en samtalstid och helt enkelt ställt honom inför ultimatum - "följ med eller jag lämnar med barn". Han verkar ju redan leva sitt eget liv separat från ert. Så kan ni ju inte ha det. Hur kommer det sig att du inte är delaktig i husbygget och lån? Du hamnar ju i en väldigt märklig sits.
  • 1990amanda
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-11 15:27:43 följande:
    I din situation hade jag bokat en samtalstid och helt enkelt ställt honom inför ultimatum - "följ med eller jag lämnar med barn". Han verkar ju redan leva sitt eget liv separat från ert. Så kan ni ju inte ha det. Hur kommer det sig att du inte är delaktig i husbygget och lån? Du hamnar ju i en väldigt märklig sits.
    har inte velat vara delaktig eftersom jag helst inte vill bo här! Men han har sina företag här och han säger att han inte kan flytta dem .. han har mest letat efter en stor tomt så han ska kunna bygga sitt garaget till firman. De kommer först .. 

när vi var å kollade på tomten så sa jag att den låg hyfsat OK, men att jag fortfarande vill bo närmre min släkt.. vilket han inte lyssnade på, eller sa han till mig att  Hitta en tomt närmre....  

jag precis som du beskriver de så känns de som han lever sitt egna liv och Vi är bara en lite bonus på kanten... :( 
  • Flickan och kråkan
    1990amanda skrev 2013-09-11 15:43:46 följande:
    har inte velat vara delaktig eftersom jag helst inte vill bo här! Men han har sina företag här och han säger att han inte kan flytta dem .. han har mest letat efter en stor tomt så han ska kunna bygga sitt garaget till firman. De kommer först .. 

när vi var å kollade på tomten så sa jag att den låg hyfsat OK, men att jag fortfarande vill bo närmre min släkt.. vilket han inte lyssnade på, eller sa han till mig att  Hitta en tomt närmre....  

jag precis som du beskriver de så känns de som han lever sitt egna liv och Vi är bara en lite bonus på kanten... :( 
    Problemet är ju att du faktiskt delvis ok:ar hans beslut. När du inte säger nej så tar han det ju som ett ja eftersom det fungerar.....kanske fungerat tidigare också?

Som sagt, sätt ner foten om detta inte är något du vill. Boka en tid för familjerådgivning och tala om hur du känner och att du är färdig att lämna om han inte kan göra den lilla uppoffringen. Ni lever ju redan som om ni var separerade.För din del lär det ju inte göra någon större skillnad förutom att du får närmare till din familj.j  Om du faktiskt sätter en gräns och säger hit men inte längre så kanske han förstår att du menar allvar och inte bara hänger med oavsett om du vill eller inte.  
Svar på tråden Så deprimerad