Inlägg från: Kasperina |Visa alla inlägg
  • Kasperina

Efter fyra års kämpande

Jag var extremt skeptisk till både akupunktur/akupressur och zonterapi men eftersom jag läst mycket om och inom olika naturvetenskapliga ämnen så inser jag att vi inte vet allt om hur allting fungerar och försöker därför hålla mig öppen.
    För mig har både akupressur och zonterapi hjälpt mot olika saker där "vanliga" läkare rycker på axlarna och erbjuder ännu en tablett som ska motverka effekten av den andra tabletten som jag tar för att motverka effekterna av den tredje tabletten. Jag personligen tycker att total motvilja mot kloka gummor/gubbar och alternativ medicin med tusentals år på nacken visar på extremt låg intelligens, men det är min åsikt.
    Att den "moderna läkarvetenskapen" inte kan bevisa att något fungerar betyder faktiskt inte att det inte gör det, och jag tror att när man kämpar mot "oförklarlig barnlöshet" blir man extremt medveten om detta på ett mycket plågsamt sätt.

Att ni inte har vett att begripa att ni inte vet allt betyder inte att ni har rätt att skratta år dem som är öppna för att hitta något nytt.

• Kasperina
    Andrers skrev 2014-03-01 09:29:20 följande:
    Man vet numera på vilket sätt som folk blir lurade av homeopati och zonterapi och annat kvacksaleri. Du kanske har läst mycket men du har tydligen inte någon aning om hur väl man förstår dessa företeelser. 
    Man vet även att många gamla husmorsknep som läkare tidigare rynkade på näsan åt faktiskt fungerar. Visst finns det kvacksalvare, men homeopati har ett enormt spann där mycket faktiskt undan för undan accepterats som fungerande. Även om man inte tror på att sjukdomar beror på obalans i ngt flöde i kroppen så är det allmänt accepterat att både ingefära och akupressur på en punkt vid handlederna fungerar mot åksjuka/sjösjuka och graviditetsillamående. Varje gång man vetenskapligt bevisar att något homeopatiskt fungerar säger man "ok just detta funkar, men resten är lurendrejeri". Men du kanske bara läser de artiklar som stöder dina åsikter?
Svar på tråden Efter fyra års kämpande