• Anonym (KK)

Vänner med förmåner!

Jag har en "vän med förmåner". Allt började med att vi såg då och då på krogen, pratade egentligen inte, dansade egentligen inte men killen frågade efter mitt nummer och jag gav det och nu träffas vi OFTA för att dels bara se på film, äta god mat, prata och såklart ha sex. 

Grejen är att jag har inte vart singel på 7 år och vill därför inte ha ett nytt förhållande och han vill inte ha något seriöst med mig för jag har en dotter. Så vi kom fram till - innan vi hade sex första gången att vi ska vara vänner med förmåner..  

MEN, vad ska jag tänka på för att dels inte själv utveckla känslor och inte att han gör det?

GE MIG ALLT NI HAR! :)  

• Svar på tråden Vänner med förmåner!
  • P30

1. Du ansvarar för dig, han ansvarar för sig.
    2. Många kvinnor får känslor med närhet, framför allt i samband med sex. Fundera på hur viktigt det är för dig.
    (För mig är det meningslöst med sex utan närhet...)
    3. Var sann mot dig själv. När du känner att du börjar få känslor måste du börja jobba med dem. För mig fungerar det med att avbryta alla fantasier så fort de rullar in och att inte ses på några veckor när det börjar ge sig iväg känslomässigt.
    4. Träffa även andra. Var båda tydliga med att det inte är exklusivt. En del människor får då hjälp att inte kära ner sig i en part genom att fantisera om den andre och tvärtom. (För min del blir jag förmodligen då betuttad i båda...)
    5. Fundera på vad som är så jobbigt med att vara kär, jag för min del gillar det tills det blir på nivån jag-kan-varken-andas-äta-eller-sova-nivå.

Sen vet du väl förmodligen hur du brukar bli. Kan du hantera dina känslor eller ger du bara upp? Är du mer monogam eller poly? Är du rädd för att bli kär för hans skull (att bli sårad) eller för din skull (för att du vill träffa andra och få vara singel i fred?) 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • paret

Låter som om ni är i början på ett förhållande

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Vänner med förmåner!