• Anonym (Vill gärna :()

Vill verkligen detta... :(

Vill se en mareld och gärna snabbt. Hur ska jag gå tillväga? När är bästa tiden på året för att få se en? Och var håller dom hus? Vilken plats i Sverige är bäst att åka till för att kunna spana ut över vattnet och få se en?

Vill även se en lysmask. Någon som sett?
    En lysande svamp skulle också vara spännande.

• Svar på tråden Vill verkligen detta... :(
  • Anonym (Qwe)
    Anonym (Vill gärna :() skrev 2013-09-11 18:49:25 följande:

Vill se en mareld och gärna snabbt. Hur ska jag gå tillväga? När är bästa tiden på året för att få se en? Och var håller dom hus? Vilken plats i Sverige är bäst att åka till för att kunna spana ut över vattnet och få se en?

Vill även se en lysmask. Någon som sett?
    En lysande svamp skulle också vara spännande.

Västkusten: Orust, Tjörn, Smögen kanske. I år är det nog försent, augusti brukar det väl vara!
    Anonym (Qwe) skrev 2013-09-11 19:33:26 följande:
    Västkusten: Orust, Tjörn, Smögen kanske. I år är det nog försent, augusti brukar det väl vara!
    Var någonstans där bör man stå? Har du sett en mareld själv?
  • OupaOupa

Det är svårt att säga specifik plats då det varierar från dag till dag. Nästa år i typ mitten av augusti så får du hålla dig i närheten på nämnda ställen och hoppas på tur :)

Unnar dig verkligen en sådan upplevelse då det är magiskt!

OupaOupa skrev 2013-09-12 06:43:52 följande:
    Det är svårt att säga specifik plats då det varierar från dag till dag. Nästa år i typ mitten av augusti så får du hålla dig i närheten på nämnda ställen och hoppas på tur :)

Unnar dig verkligen en sådan upplevelse då det är magiskt!
    Vilka platser går det att finnas på? Finns det någon särskild plats som du har sett dom på?

Tack! Vad snällt sagt! :)
  • Anonym (Qwe)
    Anonym (Vill gärna :() skrev 2013-09-11 19:34:23 följande:
    Var någonstans där bör man stå? Har du sett en mareld själv?
    Jag har sett det ett flertal gånger. Bäst och mest när vi åkt motorbåt utanför Strömstad-Grebbestad. I vattnet efter motorn ser det nästan ut som om det brinner
  • OupaOupa

Prova trakterna kring orust och tjörn. Som liten fick jag uppleva mareld varje sommar i jörlanda, ligger i stenungsunds kommun.

Anonym (Qwe) skrev 2013-09-15 20:50:44 följande:
    Jag har sett det ett flertal gånger. Bäst och mest när vi åkt motorbåt utanför Strömstad-Grebbestad. I vattnet efter motorn ser det nästan ut som om det brinner
    OupaOupa skrev 2013-09-15 21:01:56 följande:
    Prova trakterna kring orust och tjörn. Som liten fick jag uppleva mareld varje sommar i jörlanda, ligger i stenungsunds kommun.
    Tack för svaren! Hoppas att jag också ska få möjlighet att se detta. :)
    Har ni sett lysande alger och maneter med?

Svar på tråden Vill verkligen detta... :(