Inlägg från: Harvester |Visa alla inlägg
  • Harvester

Innekatt på 6 år som längtar ut.

Beror väl på hur ni bor. Är tveksam till att ha utekatter i tätbebyggda områden med mkt folk och trafik, både för kattens skull och att den kanske går och kissar i folks sandlådor osv

• Harvester
    iMHotEP skrev 2013-09-12 15:20:41 följande:
    Är jag inte rädd om honom om han får gå ut för att han är övertydligt olycklig innekatt? Jag bor inte nära någon större väg, mina grannar hatar inte katter, den största faran här skulle nog vara havsörnen, eller att han trillar från bryggan, men jag tror han kan simma såpass att han kan ta sig upp på torra land, men med tanke på att han vägrar i sten gå nära vattnet i koppel, så inbillar jag mig att han inte kommer vara i riskzonen där.

Självfallet är det en risk att släppa ut sin katt, men man får ju väga fördelar mot nackdelar. Är det bäst att katten blir 16 år och lite olycklig innekatt eller 10 år och lycklig utekatt?
    Min bror tog över en innekatt som var 7 år, han trivs superbra ute. Själv har jag två innekatter då jag bor i en förort. Längtar tills vi kan skaffa villa så jag kan bygga en rastgård åt dem :)
Svar på tråden Innekatt på 6 år som längtar ut.