Omogen citron skrev 2013-09-12 08:45:20 följande:
Jag chippmärkte min jourkatt för tre veckor sedan och fick skicka in papprerna själv. Jag har rätt många jourkatter, så det har blivit sju chipmärkningar bara i år. Bara en gång har veterinären skickat in papprerna.
Den här tatuerades i örat när han var 5 månader, alltså snart 6 år sedan, han kastrerades samtidigt, den veterinärkliniken slog igen i samma veva, men jag vet att han är registrerad, uppgifterna är sökbara på internet, uppdaterade och tatueringen i örat är läsbar. Vilken den inte var på min svarta katt, svart tatuering i ett svart öra, inte så lyckat, men inget att göra åt. Alla katter är vaccinerade, påfyllt innan påsk.
Vet att ingen veterinär jag id-märkt hos senare har skickat papperna direkt, utan de har jag fått göra själv, det är även ett annat register än mina tidigare katter vart registrerad i.
Han har vart innekatt i hela sitt liv, och det hade förmodligen inte vart en problem om inte det vore för att min sambo tyckte att han kunde ju få vara ute i koppel, klart han fick smak på friheten att han börjar längta.
Vet att jag lägger in en del mänskliga känslor, men jag vet inte hur en katt tänker, men han ser väldigt olycklig ut, där han vankar av och an och går från dörr till dörr och jamar högt.
Ha honom ute i löplina tror jag inte är lagligt? Inte är det väl speciellt säkert heller när det går flertalet personer med sina hundar lösa i området, och sitter han fast har han inte en chans att komma undan en hund.