• unforgettable

merkostnader?

Jag kom bara upp i 6500:- eftersom dom tog bort en massa. Vill ni dela med er om vad ni tog upp och fick beviljat? :(
    Hoppas på svar!

Det är detaljerna som gör helheten
  • Svar på tråden merkostnader?
  • unforgettable
    Mangbg skrev 2013-09-11 19:55:15 följande:
    Vad är det du vill ha svar på??
    Vad du/dom som sökt merkostnader för har blivit beviljade eller tagit upp. Kanske har jag glömt något viktigt :(
    Det är detaljerna som gör helheten
  • pigglet

Vi fick inte så mycket beviljat, det mesta ansås vara "normala kostnader". Vi fick godkänt på parkeringsavgifter på sjukhus och habilitering kommer jag ihåg. Och resor dit tror jag?

• Rafiiki

Vi tog upp allt, extra tvål, tvättlappar, extra tvätt medel/sköljmedel, extra kläder för slitage, extra mat då vi oftast är tvungna att äta lunch för sjukhus besök tog extra tid och sjukhuset ligger 10 mil bort, parkerings pengar, ökad telefon kostnad för alla samtal. Salvor som vi smörjer huden med, extra varma kläder för flickan är kall.
    Ta upp allt som är extra!!
    Slitage på hus kanske, resor till och från sjukhus!
    Hoppas jag kunde vara till någon hjälp!

• Little Ms Chatterbox

Materialkostnader för schema, lamineringspapper, skrivare, kamera, för fotografering av händelser och byggnader som förberedelser.
    De kostnader man har för läkemedel upp till högkostnadsskyddet, kostnader för läkemedel som inte ingår i högkostnadsskyddet men som sonen har (circadin, för sömnstörningen) man måste be läkaren om ett utlåtande om vikten av just det läkemedlet.
    Slitage på kläder för han tuggade på kläder och slitage för att han tuggade sönder och det behövdes tvättas oftare, elkostnader för tvättmaskinen. Extra klädkostnader.
    Böcker som rör barnets FH, utbildningsmaterial för föräldrar och andra anhöriga/personal, medlemsavgifter i intresseföreningar som rör barnets FH. 

Vi hade inte med alla de här kostnaderna, jag tog med allt som jag vet att man kan ta upp utöver det som andra och du redan har skrivit om.
    Min son har ADHD och Atypisk Autism. Andra sonen har mjölkproteinallergi och hade med det i VB-ansökan förr men då ville de ha ny ansökan var 6:e månad så jag fick krupp och tuppjuck på att hela tiden lämna in nya ansökningar så jag skippade det, det var lite mer godkänt i VB men vi förlorade mer för vi missade att lämna in i tid. 
    Vad har ert barn för funktionshinder? Lite lättare att komma med tips när man vet vad det gäller för något  

Svar på tråden merkostnader?