Tips för alla som tappat lusten, har PMS, är trötta!
Jag måste bara föra detta vidare...
Vi fick vårt första barn för 18 månader sedan. Jag tappade lusten redan under graviditeten och har fram tills för en månad sedan inte känt den där pirrande lusten, kåtheten helt enkelt, på samma sätt som innan dottern kom. Det har verkligen varit en förlust i vårt förhållande, vi har försökt hitta tillbaka till lusten och det fantastiska sexet men jag har inte blivit upphetsad. Jag har mått dåligt över det och han också. Visst har vi haft samlag ändå, med hopp om att väcka lusten till liv, och hålla förhållandet vid liv, men det har varit helt dött. Tills för en månad sedan.
Vad hände? Jag bestämde mig för att jag ville tappa 5 kg och både jag och maken körde igång med LCHF. Ojoj, jag var skeptisk ska jag tala om för er, och jag tror inte att det kan vara hälsosamt att ät på detta viset under längre perioder. Men vi gav det ett försök. Och det kommer vi aldrig att ångra. Det ABSOLUT BÄSTA med detta beslut är att min sexlust kom tillbaka!! Redan efter en vecka började drömmarna, och jag började fantisera om maken. Det kändes så ovant och jag tänkte att mina hormoner snurrar eller något. Jag tog initiativet och sexlivet är helt fantastiskt igen! Senare har jag fått reda på att det är en vanlig bieffekt av LCHF-dieten. HELT UNDERBART!!! Vi är som nyförälskade.
Förutom det så är även min PMDD (kraftig PMS) spårlöst försvunnen och jag ligger inte längre helt borta av trötthet i sofffan på kvällen när dottern sover. Jag har orkat börja träna, renovera möbler, träffa vänner - på vardagskvällar! Det är otroligt för mig, jag har varit helt slut varje kväll så länge jag kan minnas.
Vikten har också gett med sig, så snart jag når målet så ska vi äta en sund kost med lite kolhydrater och då utav de nyttiga slagen. Tidigare åt vi mycket potatis, sötsaker och livsmedel med socker i. Allt det är väck och vi saknar det inte det minsta! Detta var inte ens kämpigt, kräver bara lite planering av matlagningen.
Om någon oroar sig för vår dotters kost så kan jag meddela att hon naturligtvis har fortsatt att äta kolhydrater, vi har lagat extra till henne vid varje måltid och även köpt bröd till henne etc. Men positivt för henne också är ju att de onyttiga kolhydraterna inte längre existerar i vårt hus :)
Hoppas ni vågar prova om ni känner igen mig i mina tidigare problem, finns inget att förlora förutom några kilon då ;)