• plutten1984

overall, vilken är bäst och vad ska man tänka på?

Är nu ute efter en overall till min son som är 18 månader.

vilket märke är bäst? vad ska man tänka på när man köper en? hur är storlekarna, ska man köpa en storlek större?

Jag vill veta allt =) Han går på dagis 15 timmar i veckan så han kommer använda den flitigt.

Uppskattar er hjälp!!

• Svar på tråden overall, vilken är bäst och vad ska man tänka på?
  • Queenie70

Jag brukar gå efter "bäst i test" förra året blev det då Coop 700 kr. Året innan vill jag minnas att det var kappal. I år är det didriksson som är bäst i test, men det hoppar jag nog eftersom den kostar runt en tusing och det tycker jag är för dyrt.

• jannej
    Queenie70 skrev 2013-09-11 22:25:47 följande:
    Jag brukar gå efter "bäst i test" förra året blev det då Coop 700 kr. Året innan vill jag minnas att det var kappal. I år är det didriksson som är bäst i test, men det hoppar jag nog eftersom den kostar runt en tusing och det tycker jag är för dyrt.
    Var finns årets test?
  • Masken84

Hur ska man kolla på storlekar? Min son har nu stl 98. Ska jag köpa stl 104 eller hur blir det?

• jannej
    1987varettfintår skrev 2013-09-11 23:11:54 följande:
    MOLO!! säger jag men dom kostar 1400 i nypris :/

Går att fynda beg eller med nån rabbatkod dock! 
    Lättsålda begagnade
  • 1987varettfintår
    jannej skrev 2013-09-11 23:45:14 följande:
    Lättsålda begagnade
    Japp!! Det är perfekt det, istället för att köpa någon billigare som man knappt får nått för sedan..
  • mde

Vi hade molo pyxis förra året, 15 mån till 20 månader, underbar overall!
    Han kunde sitta direkt i en vattenpöl utan att det blev blött! I kallaste vintern höll den värmen och den ser typ oanvänd ut fortf, tror inte ens jag tvättat den nån gång, bara borstat av den när den torkat.
    Detta året har jag köpt en kaks, för att jag hört att dom ska vara bra och jag hade en rabattcheck.. Känns lite våghalsigt, är den inte bra sen så handlar jag in en molo igen.

• fluu

Enligt "bäst i test" som publicerades i Viföräldrar är det Didrikson som är bäst i år. Vi har köpt den och har en Lindex som aldrig växtes i från förra året som reservv( stel modell).

Förra året hade vi Kax. Mycket nöjda. Mjuk och följsam, snygg och varm.

Någon storlek större är väl bra om den ska funka hela säsongen + att det ska få plats lager under.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • pluvdo

Ett tips är ju annars att kolla affärers fyndhörnor eftersom åtminstone flera webshops säljer ut förra årets overaller till rabatterat pris nu. Har man tur kan man hitta någon som fick bra betyg i förra årets test.

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
Svar på tråden overall, vilken är bäst och vad ska man tänka på?