Inlägg från: sara b 79 |Visa alla inlägg
  • sara b 79

Ca 40 dagar kvar till BF, någon mer?

Fick samtal från Babyproffsen idag. Vagnen har kommit och kan hämtas när som helst. Dom vill bara att man ringer några timmar innan man ska hämta den så att dom hinner montera den. Det kallar jag service. Så på fredag ska vi hämta vagnen och då har vi allt klart på riktigt. Då är det bara bebis som fattas.

Idag så har jag hållet på och lagat lite olika rätter som ska frysas in så det finns middag när man kommer hem. Har ingen större lust att stå framför spisen när man kommit direkt hem från BB. Jag har gjort köttfärssås, lasange, pannbiffar och korvstroganoff. Tänkte någon dag framöver göra kycklinggryta och fläskfilepanna. Då har man middagar den första veckan efter man kommer hem. Behöver då bara koka till ris/pasta/potatis.

Det känns verkligen nu att man närmar sig. Är bara 25 dagar kvar till BF idag och hon är lika vild som vanligt i magen.

BF 19 oktober 2013 med Izabella - www.gravidmedizabella.blogg.se
  • sara b 79

Hur har ni tänkt att ha i vagnen? Vi hade tänkt att i början bädda med täcke och kudde innan det blir dags för åkpåse men nu funderar jag om det räcker eller om det blir för kallt och ska ta åkpåsen istället. Vi har just nu 3-4 grader ute. Och som max mitt på dagen har vi 9-10 grader.

BF 19 oktober 2013 med Izabella - www.gravidmedizabella.blogg.se
  • sara b 79

Hur har ni tänkt att åka när ni ska in till förlossningen?

Vi hade först tänkt att åka taxi in men som att vi nu har ett datum för igångsättning så tänkte vi ta bilen. Då kan sambo lättare ta sig hem till resten av familjensen när hon har kommit. Annars skulle han behöva åka hem kommunalt och det kanske inte är så lätt under kvällen och natten. Man vet ju aldrig vilken tid på dygnet det kan bli aktuellt för hemfärd för honom.

BF 19 oktober 2013 - igångsättning 7 oktober 2013 - www.gravidmedizabella.blogg.se
  • sara b 79

Idag så hade jag min sista lektion innan förlossningen. Imorgon blir det sista besöket till bm och på söndag blir det fira dottern och förbereda sig för förlossningen som är på måndag.

BF 19 oktober 2013 - igångsättning 7 oktober 2013 - www.gravidmedizabella.blogg.se
  • sara b 79

Snart är det min tur. Bara fyra dagar kvar tills jag blir igångsatt. Idag var jag på sista bm-besöket. Allt var bra och vi skrev en sammanfattning av graviditeten och hur jag har tänkt mig förlossningen så då känns det onödigt att skriva ett förlossningsbrev. Som att dom kommer ju hinna läsa det som att det kommer ta sin tid. Så det här blir min sista helg som trebarnsmamma. Kommer bli en stor förändring i familjen. Det är ju ändå 8 år sen sist.

• sara b 79

Dom var nyss inne hos mig och tog hål på fosterhinnan och har redan haft en värk efter det så förhoppningsvis kommer detta att gå fort.

• sara b 79

Här kommer bild på Izabella Sara Elisabeth som föddes i måndags. Hon föddes klockan 14:13 och var 49 cm lång och vägde 2905 g. Förlossningen var snabb. Vi kom in på morgonen klockan 10 för igångsättning. Då fick vi komma till ett rum och där satte man en infart i handen, tog blodtryck, kollade feber och kopplade upp mig till ett CTG. Sen vid halv tolv så kom barnmorskan och gjorde en vaginal undersökning och då var jag öppen 2-3 cm och livmodertappen var mogen. Efter att pratat med läkaren så beslutade man att man skulle starta förlossningen med att göra hål på fostervattenhinnan och det gjorde man 11:43. Strax efter så började första värken att komma. Sen gjordes en ny undersökning 13:35 och då var jag öppen 6 cm. Då hade värkarna börjat bli mer intensivare så började jag då med lustgasen. Klockan 13:55 var jag öppen 9 cm och 10 minuter var jag fullt öppen. Första krystvärken kom 14:09 och hon kom ut 14:13. Moderkakan kom ut 9 minuter efter. Så det vart en snabb förlossning denna gången oxå. Från att dom gjorde hål tills hon kom 2,5 timme. Nu är vi hemma och bara njuter. Var på återbesök igår och allt var bra. Hon är lite gul men under behandlingsnivån men ska tillbaka och kolla upp det igen imorgon igen.
Svar på tråden Ca 40 dagar kvar till BF, någon mer?