• Anonym (slappmusen)

ser era underliv EXAKT ut som innan förlossningen??

Jag födde mitt barn för ca 11 månader sen, jag har alltid gjort mina knip-övningar sen dag 1 . 

Min förlossning var jobbig, men jag sprack bara till en mild grad 2, och fick endast bara några enstaka stygn, men varje gång jag kollar med spegel så ser mitt underliv inte alls bra ut :(  Själva `` hålet`` ser helt vidöppet och stort ut, som liksom ett stort svart hål, och om jag hukar mig så öppnas hålet ännu mera och det känns som om hela fittan ska ramla ut, vet ej hur jag ska beskriva liksom....jag ser en massa slemmiga flikar runt hela slidöppningen och lite utanför slidöppningen. Har även haft en stor jäkla otur med att drabbas av hemorrojder, har 3 st flikar som hänger ut ur mitt anus lika stora som ärtor. 

Jag känner mig ganska ensam om detta, hur ser era underliv ut nu egentligen efter förlossningen? 

Eller ser ni verkligen EXAKT likadana ut som innan där nere??          

• Svar på tråden ser era underliv EXAKT ut som innan förlossningen??
  • Flisan79

Säkerligen inte. Men ärligt talat har jag inget direkt minne av hur den såg ut innan. Är liksom inget jag suttit med en spegel och reflekterat över.

Den fungerar dock lika bra som innan

• Mamori

Nästan samma. Fick sy lite på en blygdläpp så det känns lite annorlunda men tror att man måste kolla noga för att se. Hade också en flik vid slidöppningen tidigare och min BM sade att den skulle brännas bort så jag fick tid till det men då hade den försvunnit av sig själv. Har inte sådär öppet hål. Tog ca ett år innan det kändes normalt igen. Tycker att du ska gå och kolla hos gyn om det inte känns bra. Jag sprack lika mycket som du.

• Förkunnaren

Mjaä, jag sprack så illa att jag blev sydd i en timme efteråt och man ser märkena efter stygnen nästan ända upp till urinöppningen, inuti har jag fått som en liten "valk" fast den stör mig inte, jag hade också flikar men jag fick remiss att få dem bortklippta så idag ser jag lite annorlunda ut men känns likadant som innan Cool

• momanna

Jag har faktiskt gjort en "vaginaföryngring" just för att min mus var annorlunda och slapp. Jag vill inte att mitt sexliv ska påverkas för att jag har fött barn, varken för min egen del eller min man. Jag kan bara säga att det var det bästa jag har gjort. Jag hittade en klinik som var både proffsiga och otroligt vänliga. Kan bara rekommendera operationen och kliniken också (SSCC).

• missan75

Jag tror faktiskt det. Nu hade jag en lindrig vaginal förlossning, sprack inget, behövde inte sy eller något alls. Och den var snart 10 år sedan. Mitt andra barn förlöstes med snitt.

Men ja, jag tror nog att det ser ut som bf. (Before children)

• Anonym (Nej)

Nej mitt ser inte likadant ut. Både den främre och bakre väggen har blivit lite förslappad. det är som två små knölar vid slidmynningen. inget jag lider direkt fysiskt av men jag skulle ju gärna ha tillbaka det som det var innan... Jag hade en relativt lätt förlossning och fick sy ett par stygn.

• Anonym (mörkrädd)

Man blir ju mörkrädd av hur stor okunskapen är. 50 % får livslånga problem med underlivet av att föda vaginalt. Gissar på att ännu fler underliv inte ser ut som de gjorde innan förlossningen. Majoriteten av alla som föder vaginalt får mer eller mindre slappare slida. Förslappade slidväggar är det ca 50 % som får, alla upplever dock inte detta som ett problem. Alltså underlivsproblem är MYCKET vanligt efter att ha fött barn.

• balancedcha0s

Fittan ser likadan ut och vi ligger tre-fyra ggr om dagen. Innan låg vi kanske en eller två. Lika trång som innan tack vare knipövningar, jag tycker faktiskt att man har ett eget ansvar att få sin man tänd på en igen och se till att man är lika skön som innan. Allt annat är ju bara slött.

• Lever så

Absolut inte, slidöppningen är öppnare och de inre blygdisarna har fått sig några törnar. Men jag får ofta komplimanger för att jag har en snygg fitta, vilket jag också tycker men inte är den likadan som innan nej. Jag är heller inte "trång" även om jag inte heller är slapp, men mina slidmuskler är vältränade så jag kan påverka hur fittan känns och själv kommer jag av bara penetration numera vilket jag gissar att knipövningarna bidragit till. Glad Så nej inte lika men jävligt bra som den är Skål

never a failure always a lesson
Svar på tråden ser era underliv EXAKT ut som innan förlossningen??