• Cinderella87

sova längre på dagarna, hur?

Hej!
    Min dotter är 4 månader gammal och sover ca 3-4ggr/ dag. Då sover hon bara 30 min åt gången. Har testat de mesta för att få henne att somna om men inget funkar. Dagen blir ju så sjukt upphackad då hon ska sova med så korta mellanrum.
    Någon med samma problem där det ordnade sig med tiden eller som hat någon ny ide att testa...

• Svar på tråden sova längre på dagarna, hur?
  • Philippa

Det ordnar sig, hon är ju bara 4 månader än

• Cinderella87

Ja jag hoppas det! Det är vårt andra barn och jag vill så gärna att hon ska sova ute i vagnen, men då det blir kallt vet jag inte om jag pallar att klä av och på för ynka 30min sömn. Hoppas hoppas att hon lägger om sina rutiner!

• Natulcien

Vår son sov också 30-minuterspass. När han var 4 månader sov han 4-5 gånger om dagen á 30 min. Och han sov bara i vagnen på promenad, eller i min famn, så det där med "egen tid" existerade inte alls.
    Fast jag såg det aldrig som något "problem". Det var hans sömnmönster som såg ut så bara. Det är ganska vanligt det där. Så låt det vara bara. Snart sover hon färre gånger, och kanske längre pass.

• De5pojkarna
    Cinderella87 skrev 2013-09-12 11:08:34 följande:
    Ja jag hoppas det! Det är vårt andra barn och jag vill så gärna att hon ska sova ute i vagnen, men då det blir kallt vet jag inte om jag pallar att klä av och på för ynka 30min sömn. Hoppas hoppas att hon lägger om sina rutiner!
    I vagnen sover hon nog garanterat längre om du tar en promenad med henne tills hon somnat. Sen kan du väll kanske ställa vagnen väl synlig på baksidan eller nått.. Så du kan höra henne och se henne.. ?
  • De5pojkarna
    Liam05Milton08 skrev 2013-09-12 11:11:00 följande:
    I vagnen sover hon nog garanterat längre om du tar en promenad med henne tills hon somnat. Sen kan du väll kanske ställa vagnen väl synlig på baksidan eller nått.. Så du kan höra henne och se henne.. ?
    Alternativ sätta på radion vid hennes säng så hon hör något helatiden.. 
  • Natulcien
    Liam05Milton08 skrev 2013-09-12 11:11:00 följande:
    Garanterat...? Flört
    Ja, det kan man ju tro. Vår son vaknade som en klocka efter exakt 30 min oavsett hur långt vi gick med vagnen. Och stannade vi vagnen så vaknade han omedelbart, även om det bara gått 10 min... Skrattande
  • Cinderella87
    Natulcien skrev 2013-09-12 11:13:24 följande:
    Garanterat...? Flört
    Ja, det kan man ju tro. Vår son vaknade som en klocka efter exakt 30 min oavsett hur långt vi gick med vagnen. Och stannade vi vagnen så vaknade han omedelbart, även om det bara gått 10 min... Skrattande
    Hehe ja precis så är min lilla tjej också. Hon vaknar oavsett om man går eller bär eller åker bil...
  • Natulcien
    Cinderella87 skrev 2013-09-12 11:48:25 följande:
    Hehe ja precis så är min lilla tjej också. Hon vaknar oavsett om man går eller bär eller åker bil...
    Ja, lite lustigt det där.
    Men när vår son var runt 8 månader så kunde han plötsligt sova längre stunder, om han sov i sängen. I vagnen fortsatte han att vakna efter 30 min upp tills han var ca 1 år och vi övergick till endast en sovstund.
Svar på tråden sova längre på dagarna, hur?