• Finmamma

En viktig pergofråga om äl inte kommer!

När kan man börja på en ny kur pergo om den senaste inte gav äl?? Är nämligen på cd 20, får äl cd 16-17 (när den väl kommer!) Har en lång cykel på 31-32 dagar. Jag kommer inte få mens denna månaden eftersom jag inte fick äl!

Blir sååå trött på detta! Man har ju ingen chans att ens försöka när man inte ens får en äl! 

Hoppas verkligen att någon kan svara... 

• Svar på tråden En viktig pergofråga om äl inte kommer!
  • Tuvis0806

Tänk på att pergo kan ge senare Äl...tror jag fick på dag 18 någonting...och mens kan du ju få utan ÄL...har själv pco och fått mens punktligt varje månad men nästan aldrig ÄL....själv fock jag äta dubbelkur månad två då kag inte fick ÄL första månaden...

• Finmamma

Jag vet! Brukar få äl på dag 17-18, nu är jg på dag 24 och ingen äl. När jag inte ägglossar får jag heller ibgen mens. När kan jag börja med pergotime igen??

• Simben

Till mig sa dom att om du inte får tillräckligt stark äl eller ingen alls av pergo och då således ingen mens heller så var jag tvungen att testa med gestapuran igen för att få en mens så man sen kan börja med pergo på dag 5. Jag hade tidigare provat det men fick aldrig mens utan fick då istället hå på pergo utan mens men man fick bara göra så en gång sa min läkare till mig. Detta var 8 år sen. Kanske är annorlunda nu.

• Tuvis0806

Ska tillägga att jag vid min sista graviditet fick äta provera först innan pergotime för att få igång mensen....efter första dottern så kom mensen ihång först för att sen försvinna i ca 6 månader....kanske ta upp med läkaren om att testa provera?

• Finmamma

Mkt märkligt, idag på cd 25 känner jag äl värk, mkt ägglissningslem o mjuk tapp... Inget pos äl test men nästan... Fattar ingenting. Måste vara kroppen som luras med mig

• Tuvis0806

Kanske är ÄL på g då?! Håller tummarna att det är en väldigt sen Äl....minns att jag fick väldigt mkt känningar när jag åt min sista dos..(dubbleldos)...så oj vilken ÄL jag hade då....nu har jag två fina 16 månaders här hemma! :)

• Simben

På min första enkelkur fick jag aldrig utslag på älstickan och de värden jag fick när de kollade mig på dag 21, 23 och 25 visade att kroppen reagerade men bara en svag äl. Fick dock ändå en mens och kunde då äta dubbelkur som jag började på dag 5 vilket gav fina värden och positivt på älstickan och som jag fick en dotter på så kan vara en svag äl som inte visar nåt men du ändå får en mens. Be om dubbelkur istället isåfall

Svar på tråden En viktig pergofråga om äl inte kommer!