Konstig "sjukdom" - hjälp!
Jag är 24 år ung men har sedan något halvår tillbaka mått otroligt konstigt.
Jag har alla symptom på stress och utbrändhet, men jag är inte stressad eller utbränd, jag lever ett lugnt och normalt liv utan stress, pluggar på en ganska slapp utbildning och oroar mig inte för något.
Jag har problem med yrsel som kommer och går. Utreds just nu för detta, men det beror troligtvis på spända nackmuskler. Jag är spänd i hela överkroppen och har svårt att slappna av, trots att jag går hos en sjukgymnast. Är överrörlig, vilket bidrar till spänningarna. Musklerna tycker och "vibrerar" i kroppen på mig men det kan ju bero på att musklerna är trötta. Det tjocknar i huvudet och känns ibland som att huvudet ska sprängas.
Vad mer? Det känns som att jag "har något i halsen", en strypningskänsla, men de har kollat sköldkörteln och allt verkar normalt.
Jag har även lågt blodtryck och hjärtat slår jättehårt på mig, så hårt att jag ibland har svårt att sova eftersom jag bara fokuserar på hur hjärtat känns.
Utöver detta lider jag tidvis av skakiga händer och en känsla av att vara sjuk och varm och liksom febrig (utan att ha feber). Ibland känns det som att händerna domnar bort, men det kan ju vara ångest.
Jag har inte varit så hypokondrisk eller haft ångest innan, men nu jävlar. Jag blir ju skitnervös av att känna mig sjuk hela tiden så jag har börjat få ångestkänningar. Varje litet symptom gör mig nervös och på helspänn och jag tror ofta att hjärtat ska stanna eller att jag ska få en stroke.
Som sagt så har de kollat sköldkörteln, EKG, blodvärde, blodsocker, d-vitamin - allt är heeelt normalt säger de.
Jag har sprungit hos doktorn så mycket nu eftersom jag mår så dåligt i kroppen, och jag får känslan av att de inte tar mig på allvar pga min ålder eller så skyller allt på ångest. Men jag HAR ju inte något att ha ångest över, så att säga, och jag ÄR ju inte stressad!
Snälla, är det någon som har en aning om vad det här kan vara?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-12 16:42
Just det ja, konstigt nog blir jag jätteyr när jag stretchar eller bara sträcker på mig när jag sitter ner, antar att det har med blodcirkulationen att göra. Kan det tyda på ett svagt hjärta eller något, om jag blir så vimmelkantig av minsta lilla cirkulationsökning?