• Anonym (J)

Trimma bikinilinjen inför förlossningen, hur gör ni??

Ja alltså, sitter här höggravid och väntar på att förlossningen ska börja. Känner sig inte sådär jättefräsch med en vildvuxen buske mellan benen. Har försökt trimma lite med sax och hyvel, men det bara ojämnt och får utslag/kvisslor då jag är så stor, varm och svettig just nu. Tror seriöst att underlivet har svullnat upp till dubbla storleken mot normalt??

Hur gör ni höggravida för att trimma er?? Vågar inte be sambon om hjälp då jag känner mig så osexig och stor. Tips?? Man ser ju ingenting!!

• Svar på tråden Trimma bikinilinjen inför förlossningen, hur gör ni??
  • Fia 28

Man tar en sax och en spegel och tar det försiktigt och känner sej fram. Eller så struntar man helt i att trimma sej.

• Suzzie

Min lösning blev att låta det växa ut på slutet. Tyckte det kändes skönt med något där i alla fall, när man låg där med bar rumpa bland alla främlingar...

• Ollibolli

Jag tog en riktig trimmer, alltså en sådan som man ställer in på ett visst antal millimeter och så körde jag med den ett par varv :) Jag rakade alltså ingenting utan trimmade bara ner hela "busken" Flört Låg ner i duschen med en spegel...

• Zinjulu

Jag la mig ner på golvet och gav mannen raklödder och hyvel

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • politikern

Allvarligt...? Är det ett seriöst problem??
    Barnmorskorna lär ju knappast bry sig om du har hår mellan benen när barnet ska ut? De har väl att könshår förr och lär väl ha annat att tänka på.
    Är det mannen du oroar dig för? När du ligger där och har ont och ska föda ert barn, s lär håret vara det sista han tittar på om han är någorlunda normalt funtad?

Att ha infekterade pluttar i underlivet när barnet kommer ut är inte så himla kul det heller...

Lår håret växa, raka dig när magen är borta, det är mitt råd!

• Ollibolli
    politikern skrev 2013-09-13 13:38:13 följande:
    Barnmorskorna lär ju knappast bry sig om du har hår mellan benen när barnet ska ut? De har väl att könshår förr och lär väl ha annat att tänka på.
    Är det mannen du oroar dig för? När du ligger där och har ont och ska föda ert barn, s lär håret vara det sista han tittar på om han är någorlunda normalt funtad?

Att ha infekterade pluttar i underlivet när barnet kommer ut är inte så himla kul det heller...

Nu är ju inte jag TS, men jag tar mig friheten att svara ändå :)
    Nej, barnmorskan bryr sig kanske inte, och inte mannen heller! Men jag bryr mig, så därför trimmade jag ner min djungel. Och sen har väl alla olika mycket hår. Mitt var mörkt och tjockt och grovt och var flera cm långt efter att ha vuxit fritt i 9 månader... SkrattandeVet inte, men jag inbillar mig att barnmorskorna kan jobba bättre om de har "fr sikt" sas... 
  • viseversa

Man skiter i det och låter busken växa fritt. På förlossningen bryr dom sig inte ett skit om man är trimmad/rakad eller inte. Det är ju knappast ett smickrande tillfälle ändå så könshårets vara eller icke vara är det sista man behöver oroa sig för.

• Eterisk
    Ollibolli skrev 2013-09-13 13:41:48 följande:
    Nej, barnmorskan bryr sig kanske inte, och inte mannen heller! Men jag bryr mig, så därför trimmade jag ner min djungel. Och sen har väl alla olika mycket hår. Mitt var mörkt och tjockt och grovt och var flera cm långt efter att ha vuxit fritt i 9 månader... SkrattandeVet inte, men jag inbillar mig att barnmorskorna kan jobba bättre om de har "fr sikt" sas... 
    De känner sig för med fingrarna. De står inte och försöker spana efter barnet in genom slidmynningen.
  • Anonym (J)

Haha nej är inte så orolig för vad barnmorskorna kommer säga om jag kommer in med min buske, men för min egen del så skulle jag känna mig bekvämare och fräschare om det såg lite snyggare ut. Sambon bryr sig inte, han tänder ändå på mig som tur är, med både stödstrumpor, åderbrock och 20 kg övervikt
    Det måste väl kännas fräschare efter förlossningen också utan en massa hår? Man blöder ju, får avslag och det borde väl vara lättare att tvätta rent om man inte är helt igenvuxen`?
    Sen behöver det ju absolut inte vara helt slätt, utan lite bearbetat bara haha.  

• Cilla93
    politikern skrev 2013-09-13 13:38:13 följande:

• Anonym (J)
    jashrinah skrev 2013-09-13 13:35:10 följande:
    rakapparat för tjejer kan jag rekommendera =) funkade fin fint för mig =) 

det klipper ner det till nån millimeters längd och det gör inget att man inte kan se ordentligt för man kan ju inte skära sig på den :P 

denna är superbra : 

www.elgiganten.se/product/personvard-halsa/ha...

Tack för tipset, det lät smidigt!
  • Anonym (xx)
    Ollibolli skrev 2013-09-13 13:41:48 följande:
    Jadu, jag har samma typ av hårväxt som du... Och barnmorskan såg nog knappast sämre. Allt är ett enda stort hl liksom och det är det de ser och känner på, inte runtomkring. Och såååå långt är inte håret så att det stör, då hade man väl rakat alla musar inför förlossning i redan för hundra år sen?
  • StarStruck

Jag gjorde tabben att sätta mig på golvet i duschen i hopp om att nå bättre, icke! Det slutade med att jag halkade runt som en val på badrumsgolvet och försökte ta mig upp. Den här gången skiter jag nog i det!

• jashrinah

alltså om man är van med att inte se ut som ett skogstroll mellan benen så kanske man vill vara lite ansad när man skall ligga blottad för okända människor i en av sitt livs mest utsatta situation :P

om du vill trimma dig gör det !   det gjorde jag och jag var väldigt nöjd med det beslutet för efter förlossningen är det ju en massa avslag som skall ut och ja det blir ju kladdigt ;) 

• Anonym (H)

Be mannen raka? Jag menar han har ju sett ditt könsorgan innan...

• cosinus

Jag tog rakhylen och körde på känsla det jag inte såg (såg nog ändå det mesta).

Rakade inte inför första barnet men sen har jag gjort det för jag ogillar så att vara hårig när jag blöder. Bläää, blod är nog äckligt utan att fastna i håren.

• Ollibolli
    Anonym (xx) skrev 2013-09-13 13:53:16 följande:
    Jadu, jag har samma typ av hårväxt som du... Och barnmorskan såg nog knappast sämre. Allt är ett enda stort hl liksom och det är det de ser och känner på, inte runtomkring. Och såååå långt är inte håret så att det stör, då hade man väl rakat alla musar inför förlossning i redan för hundra år sen?
    Nej, jag vet att ett ansat underliv inte är en förutsättning för att barnmorskorna ska kunna sköta sitt jobb, men jag tycker att det känns fräschare helt enkelt, både för min skull och för deras skull. När all fokus ligger på mitt underliv i flera timmar, så vill jag inte se ut som en igenväxt djungel. Helt enkelt. Glad

Och som någon annan nämnde så tycker jag även att det känns fräschare efter förlossningen när man har avslag. Hade inte velat ha det geggandes mot en massa hår...
  • SmultronSöt

Hehehe jag fnissar när jag läser hur olika det är, det där med hår och hur det får växa. Själv har jag rakat hela alltet  varje eller varannan dag som vanligt hela grav, och gör det fortfarande nu i vecka 35. Nu är min mage hyffsat liten så den är inte i vägen, men efter 14 år av rakande så kan jag göra det utan att ens kolla vad jag gör - autopiloten på Cool

TS, jag tycker du ska pröva med trimmer som några andra nämner. Om du inte orkar så skit i det - lite hår har ingen dött av. Samtidigt förstår jag absolut att det känns fräscht att trimma till sig lite down town.

Svar på tråden Trimma bikinilinjen inför förlossningen, hur gör ni??