• JustJulia

Tjejer som ljuger om att de är gravida.

Tycker att jag ganska ofta hör om tjejer som drar till med lögnen att de är gravida när deras pojkvänner gjort slut eller är på väg att göra slut. Har själv ett fåtal vänner som gjort detta och jag kan inte för mitt liv begripa varför. Vad förväntar de sig ska hända? Att killen kommer tillbaka som ett skott? Och hur ska de "göra sig av" med den lilla lögnen? Göra "abort" och söka tröst i exet som kommer ömma när kvinnan är som mest sårbar? Mina vänner, som jag fö har sagt till att jag tycker att de beter sig sjukligt, har kört missfallsgrejen när deras killar (surprise...) ändå inte kommer tillbaka.
    Varför gör vissa tjejer så här? Vad vinner man? Har det NÅGONSIN fungerat? Har ni själva dragit till med en sån här lögn och hur har ni mått i efterhand? Jag menar... Det handlar faktiskt om att ljuga om liv och död. För mig är det så omoraliskt att ljuga om sånt, oavsett om killen har varit ett svin. 
    Åsikter?  

• Svar på tråden Tjejer som ljuger om att de är gravida.
  • fluu

Aldrig någonsin varken hört talas om eller upplevt själv. Det går ju inte direkt att ljuga om att man är gravid så länge.
     Däremot har jag hört om tjejer som medvetet fuskar med p-piller för att bli gravida. Antingen för att de vill ha barn eller för att killen ska stanna. Svinigt och korkat i vilket fall.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • EJai

Va nytt för mig med. Svårt å ljuga om att man e gravid å hur gör man sen då vevkorna går ju lixon.

• JustJulia

Min bror råkade ut för en grej i våras, som exempel. Tjejen i fråga är väl mer av en bekant än en kompis till mig. 
    Brorsan var ihop med henne i kanske 2-2,5 månad. Hon var jättekär och sa att hon älskade honom och att han var hennes livs kärlek efter typ 2 dagar. Vi kan kalla henne tjej 1.  Han gör abrupt slut, kände egentligen inte så mycket för henne. Han var svinig, var otrogen med en tjej som han varit förälskad i länge. Samma kväll som han var otrogen åker han hem  till tjej 1 och gör slut, säger som det är, att han inte varit kär i henne, att han varit otrogen, att han är ledsen att han inte gjort slut tidigare osv osv. Bror min blir ihop med tjej 2 nästan genast. 

En vecka går, tjej 2 och min bror blir vänner på facebook. Då brakar det! Han får sms mitt i natten av tjej 1, att hon älskar honom, att hon gör vad som helst för att få tillbaka honom och undrar varför han gjort slut. Han upprepar allt det han sagt från början, att han inta var kär, han föll pladaskt för tjej nummer 2 och tyckte att tjej nummer 1 hade all rätt att vara sårad och förbannad men att herregud! De var ihop i dryga 2 månader, så kär kan hon omöjligt vara i honom. Då kommer det. Tjej 1 har inte fått sin mens.... Hon vägrar prata med honom i telefon och de har enbart smskonversation. Han ber henne ta ett gravtest, vilket hon ska göra nästa dag. Är det negativt så ska hon minsann aldrig höra av sig igen, är det positivt ringer hon innan kl 11 nästkommande dag. 
    Tjej 1 ringer inte. Bror skickar sms och frågar om det hela är över nu. Nej. Hon tog aldrig något test. Efter många om och men skickar hon tillslut ett suddigt mms och påstår att det är ett positivt graviditettest. Jag har fått se bilden och läst vad de skrivit till varandra och det var definitivt inget sträck som syntes. Och dessutom var det ett rosa test, och mig veterligen är det bara ägglossningstest som är rosa (men jag vet inte, kan absolut ha fel, men har då aldrig sett ett rosa). Tjej 1 ska göra abort, vill att brorsan följer med, om det går bra för tjej 2. Han följer med säger han, men tänker INTE bli ihop med henne igen eftersom hon samtidigt skrev att om han ville så kunde de kanske försöka igen. Tjej 1 får psykbryt, ber honom dra åt helvete och sen har de aldrig mer hörts eller setts efter detta. 
    Samma helg träffar jag på tjej 1 på krogen. Hon är skitfull och jag undrar hur hon kan gå ut och dricka alkohol samma vecka som hon gjort abort, eller ännu värre dricka sig full om hon är gravid. Jag skulle bara hålla käften och sköta mitt.

Jag är HELT övertygad om att hon ljög, att det var ett desperat försök att få tillbaka min bror. hennes sms var otroligt luddiga, att hon var gravid och tydligen skulle göra abort verkade inte bekomma henne det minsta, bara att hon skulle få tillbaka min bror. Hon vägrade som sagt prata med honom, bara smsa, och hela situationen var helt jävla absurd.

Ja, min bror var en idiot. Han borde gjort slut långt innan, om ens blivit ihop med henne öht. Han är lycklig nu, precis blivit sambo med tjej 2 och har släppt hela grejen. Det var dock inte alls länge sen jag fick höra en liknande historia om en kille som gjorde slut och vips var exet gravid dagen efter. Inga konkreta bevis får den här killen heller. Jag har en arbetskompis som gjort så mot en kille som hämnd. Hon fejkade ett missfall (vilket jag antar att tjej 1 skulle gjort om brorsan gick tillbaka, jobbigt läge annars) för att det var rätt åt honom.
    Det värsta av allt är att vi alla är +- några år runt 30.

Jag antar att jag själv har haft liknande tankar för att "sätta dit den jäveln" när jag varit sårad och blivit dumpad. Ljuga om att jag har klamydia, att jag KANSKE är gravid, att jag knullade hans bästa kompis eller nåt annat. Dock finns ju en spärr! Jag skulle ju ALDRIG i livet få för mig att göra nåt sånt på riktigt. Kanske de här desperata tjejerna inte har några spärrar?  

• yodi

justjulia: nu låter visserligen inte tjej 1 riktigt klok, men det finns graviditets test som ger rosa sträck vid positivt

men sen var det säkert ett desperat tilltag från hennes sida. 

• LeQuihnn

Detta hände mig, dock att det var min pojkväns ex som sa att hon var gravid några dagar efter dom hade gjort slut. Som tur hände ju inget ;3 Men ja, en del är väl desperata, en del talar sanning. Who knows.

• JustJulia
    yodi skrev 2013-09-20 11:59:52 följande:
    justjulia: nu låter visserligen inte tjej 1 riktigt klok, men det finns graviditets test som ger rosa sträck vid positivt

men sen var det säkert ett desperat tilltag från hennes sida. 
    Alltså. Själva SKAFTET. Sträcken vet jag mycket väl blir rosa Glad
  • MirandaJennie

Jag skulle också vilja dela med mig av en upplevelse gällande det här ämnet som grämer mig varje dag. Jag och en kille hade träffars intensivt under en kort tid. Folk började förstå att vi träffades och vi var inte hemliga med det alls. Samma kväll som hans ex får reda på att vi träffats släpper hon bomben om att hon varit gravid och fått missfall. Glöm inte att klockan är 01 en lördagsnatt ute. Hon skulle varit i cirka 4 månaden utan att ens veta om det eller märkt det. Och missfallet ska ha skett under en semester utomlands. Hon har haft hela två månader på sig att berättat det här sen hon kommit hem, men väljer att göra det när hon tror att han gått vidare. Detta gör mig så sjukt frustrerad. Killen är dum nog och tror på det här och säger att han måste finnas där. Han har väl lättare sagt accepterat det och tagit tillbaka henne (man får inte glömma att han var jätteolyckligt kär i henne för inte så länge sen). Men jag vet ärligt inte vad jag ska ta mig till. Hoppas bara att sanningen en dag kommer fram för det här är bara för desperat från hennes sida tror jag. En nöd lösning på att slippa se oss lyckliga tillsammans. Men jag trodde aldrig i hela mitt liv att någon skulle kunna ta till en sån här sak för att få sin vilja igenom. Jag har dock lärt mig en sak och det är att man aldrig någonsin slutas att förvånas. Så idioter finns det tamefan till allt

Svar på tråden Tjejer som ljuger om att de är gravida.