Inlägg från: skg |Visa alla inlägg
  • skg

innekatt till utekatt

Vi bor i lägenhet och har 2 katter som är 3 år. Vi har börjat varit ute med dom i sele för att lära dom vara ute och de har gått ganska bra. Vi har gjort ett plank från balkongen ner till marken då jag inte vill ha dom i trappuppgången så vi lär dom hur dom ska ta sig upp och ner men just nu vill dom bara ner men inte upp. Hur länge ska vi följa med dom ut? Och hur vet jag att dom har lärt sig vart vi bor. Så att dom kommer hem igen. Något mer jag bör tänka på?

• Svar på tråden innekatt till utekatt
  • skg

Varför inte? Katterna kan klara sig lika bra i stan som på landet.

• skg

Vi bor inte så centralt och det är ett litet lägenhethus med bara 6 lägenheter och någon sandlåda finna inte på nära håll

• skg

Den tiden kommer jag inte att ha att gå ut med två katter har även hund och en bebis på väg. Katter är ju så självständiga och kan klara sig ute själva. Och jag vill att dom ska få va ute och hade jag haft pengar så hade jag redan bott på landet

• skg

Så de är bara folk på landet som har utekatter?

• skg

Mina katter är inte värda noll kan jag tala om för dig. Men att dom bara ska ligga in på en stol 24/7 som dom då inte heller mår bra av så vill jag ge dom chansen att få vara ute om dom vill de!

• skg

Och jag fråga inte från början efter era åsikter om vad ni tycker om att ha katten ute

• skg

Men dom säger en hund ska vara kopplad blir ett jävla liv i den här stan om en hund springer okopplad. De är skillnad att ha en hund kopplad än en katt. Om katterna får gå som dom vill mer tid har jag då till hunden. Du fattar väl att de är skillnad mellan hund och katt va?

• skg

Men dom säger en hund ska vara kopplad blir ett jävla liv i den här stan om en hund springer okopplad. De är skillnad att ha en hund kopplad än en katt. Om katterna får gå som dom vill mer tid har jag då till hunden. Du fattar väl att de är skillnad mellan hund och katt va?

• skg

Men katter är mer självständiga. Detta har fortfarande ingenting med min fråga att göra så tänker inte lägga mer tid på dig nu

• skg

Nät på balkongen finns redan. Kattgräs vill dom inte ha. Olika leksaker har jag testat har köpt massa olika och även gjort egna men dom är inte intresserad av att leka med dom. Så jag har försökt med att aktivera dom. Dom går ut på balkongen och lägger sig inte mer än så. Och dom båda verkar trivas att få vara ute vandra. Så dom får röra på sig. För just nu så gör dom inte så mkt förutom att äta sova. Men ska jag skita i att släppa ut dom när dom tycker om att vara ute?

• skg

Ena min katt älskar att va ute och de går jätte bra men den andra har problem med rampen de är precis som om hon inte har någon balans men vi tränar:) eller så är de bara så att hon trivs inne. Har samma problem men vet inte om de är stress men honkatten hugger en om man klappa på fel ställe de ända som går bra är huvudet. Och vi skaffa båda katterna ungefär samtidigt när dom va små. Vet inte alls vad de beror på. Ibland verkar de som om hon hatar livet de kan gå flera dagar och hon ligger på exakt samma ställe förutom att hon käkar ibland och detta har ju blivit så att hon är jätte stor och har världens hängmage så att få ut henne vore perfekt:)

• skg

Sprayen lätt ju faktiskt bra ska googla och se om jag hittar något :)

Svar på tråden innekatt till utekatt