• Längtanärenorm01

Någon i Sannegårdshamnen / Eriksberg i Göteborg

Hej! V flyttar snart till Göteborg, Sannegårdshamnen och i mars får vi vårt första barn :) Det ser vi verkligen fram emot! Det vore roligt att lära känna några andra mammor / par från området :) Finns du, som bor i närheten och oxå väntar barn? // Heidi

• Svar på tråden Någon i Sannegårdshamnen / Eriksberg i Göteborg
  • SiriW

Hej!

Jag väntar mitt första barn och jag bor än så länge i kyrkbyn (går på MVC i Eriksberg). Är preliminärt beräknad till början av mars och ska på ultraljud 9 oktober! 

När flyttar ni hit?

Kram! 

• Längtanärenorm01

Hej!

Vad roligt, vi flyttar 30 oktober.
    Jag ska också börja på MVC Eriksberg :)

Är ni påväg att flytta eftersom du skrev "än så länge.."?

Kram!       

• SiriW

Hej igen, får hålla bättre koll här :) 

Ja, vi bor i en liten studentlägenhet nu så vi försöker hitta något annat men inget napp än så länge. Jag trivs jättebra här i området hur som helst och min mamma bor nära så vi kommer nog gå kvar på Eriksberg även om vi flyttar.

Bor ni i Göteborg nu eller någon annanstans?

Kram! 

• Längtanärenorm01

Okej, får hoppas ni hittar något ni trivs med snart :)

Vi bor i Trollhättan för tillfället, så de blir en ny stad att bekanta sig med. Dock jobbar vi boda i Gbg och jag har en del släkt här så helt nytt är staden inte.. 

Men de vore kul att lära känna folk i samma situation som vi, går ni/ska ni gå i någon föräldragrupp mm? :)

• SiriW

Vi har inte bestämt det än men det ska vi väl, antar jag :) Har ni bestämt något angående det? Jag vet inte när man ska börja..
    Det är ju kul att vi båda är beräknade i mars! Syns det? Känner du sparkar?
    På mig syns det med lite vilja, inga sparkar ännu :/ Men ska på ultraljud imorgon! 

• Längtanärenorm01

Spännande! Vi ska på ultraljus på torsdag, längtar!! :)

magen har växt en del de sista två veckorna tycker jag, så det sista har flera börjat ana att jag är gravid, fick berätta på jobbet nu i veckan också. Inga sparkar än heller..

Vi ska nog gå i en grupp, men de kommer senare sa barnmorskan :)

Jobbar/pluggar du?

• SiriW

Ja, det är galet spännande, kan knappt vänta!

Då kanske vi hamnar i samma grupp då!

Jag pluggar bara nu, inget jobb alls. Det är väldigt skönt men det är lite fattigt ibland. Ska till försäkringskassan imorgon och kolla upp hur det blir med föräldrapenning osv., jag har jobbat lite här och var och med olika lön, vet inte riktigt hur de beräknar. 
    Hur gammal är du? Jag är 25 och min sambo är 28 

• Längtanärenorm01

Okej, vad pluggar du? jag blv klar med studierna i januari. Saknar det ibland, så flexibelt och fritt på nåt sätt :)

Vi är båda 24 år, hinner kanske bli 25 innan barnet kommer :) Får se imorgon, på vårt UL när BF blir.

Hoppas allt går bra för er idag! Skriv gärna när ni får BF och vad de gjorde :)   

• SiriW

Hej, nu är jag precis hemkommen från ultraljudet! Det var fantastiskt kul! Man kunde se jättedetaljerat, varenda kota i ryggraden, hjärtat som slog, händer och fötter, ansikte, ja alltihop! 
    Hade dividerat lite om att ta reda på könet men vi såg det själva på skärmen, det var en pojk! :)
    Vi fick bara ändrat en dag (!) så 6 mars :) 
    Jättehäftig grej, verkligen, lycka till imorgon på erat!

Jag pluggar socialantropologi just nu :) Det är kul, hoppas att det går att kombinera till våren. 

• Längtanärenorm01

åh vad roligt! Grattis till er pojke!! :)
    Häftigt att se allt så tydligt! 

Jag kom till jobbet nyss, ska jobba halvdag.. Vill sååå gärna åka hem igen!! :) Ser verkligen fram emot detta.

SKa bli kul att få ett beräknat datum också, min ingifta faster fick backa 5 veckor förra veckan. Jag hoppas jag inte råkar ut för samma! 

• Längtanärenorm01

Jag har glömt bort att skriva här! 
    Men vad underbart det var att se det lilla miraklet i magen på ultraljudet!! :) Så häftigt att tänka efter att någon bor där i.
    Vi tog inte reda på kön, så det får bli en överraskning. Dock tror många att det är en kille, vi får se :)

Nu är det inga fler ultraljuds-tillfällen va? Åh vad jag skulle vilja gå på ett till!!     

Svar på tråden Någon i Sannegårdshamnen / Eriksberg i Göteborg