• jennii89

känna bebis v 16+5?

Tänkte bara fråga, jag är gravid i v 17+5 med mitt första barn. Jag har hört att förstföderskor inte känner rörelse så tidigt i graviditeten. Men inatt kände jag som "kullerbyttor" på höger sida av magen. Flera gånger. När jag kände med handen på magen så var jag hård där jag kände kullerbytterna. Är det bebis jag kände eller e det för tidigt?

• Svar på tråden känna bebis v 16+5?
  • jennii89
    jennii89 skrev 2013-09-13 22:45:15 följande:
    Tänkte bara fråga, jag är gravid i v 17+5 med mitt första barn. Jag har hört att förstföderskor inte känner rörelse så tidigt i graviditeten. Men inatt kände jag som "kullerbyttor" på höger sida av magen. Flera gånger. När jag kände med handen på magen så var jag hård där jag kände kullerbytterna. Är det bebis jag kände eller e det för tidigt?

Mena att jag e gravud i 16+5.
  • chokladgroda

Självklart kan det varit bebisen du kände. Låter inte konstigt alls i mina öron :) grattis, det är onekligen en häftig känsla!

• fluu

Klart det kan vara bebisen, beror ju lite på hur den ligger. Dottern låg väldigt långt ut eller vad man ska säga och jag kände henne redan i vecka 15.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • chokladgroda

Jag förstår vad du menar. Och snart kommer du känna oftare och oftare. När jag kände första gången var det bara någon gång per dag. Ibland inte ens varje dag men sakta blev det mer och mer och plötsligt var det nästan hela tiden. Och i takt med att bebisen växer blir ju rörelserna tydligare och kraftigare. Snart kanske det sticker ut en liten fot som du nästan kan greppa tag i ;) det var vid de tillfällena som jag bildade starkare relation till bebisen i magen. Vi kände liksom varandra och var så nära men ändå så långt borta. Märkliga och underbara ting det där :)

• Whitetrash86

Kände mitt första barn i v13 (även om det kanske är ovanligt).. så visst kan det ha varit bebisen du kände.

• jennii89

Wow. Va häftigt chokladgroda! :) Nu fick jag buffarna igen.. blivande pappan kände det också utanpå magen. Man känner små små buffar utanpå. Men jag känner hyffsat mkt i magen. Det som jag undrar över nu är att jag känner bara bebisens rörelser efter orgasm.. hur kommer det sig?

• Boosse

Med mitt första barn kändes första rörelsen så, som att en stor fisk vände på sig :) Var nog i v 19-20 då.

Andra barnet kände jag första gången i v 13 o såg rörelser på magen en vecka senare. 

• mane03

Jag kände rörelser i v 16+2 och nu är jag i v 22 och nu sparkar det jätte mycket. Det är så olika när man känner sparkar, med mitt första barn kände jag sparkar först i v 25.

Svar på tråden känna bebis v 16+5?