• Anonym (klaga lite)

Klagotråd

Jag ska bara skriva ner allt jag avskyr som biomamman gjort, bara för att få det ur mig. Jag vill inte utsätta min man för mitt gnäll så han får 'skit' från mig också, det räcker så bra med skiten han får av biomamman.

Fritt fram för andra att klaga på 'sina' bio- bonusmammor också om ni behöver.

Här är min lista på puckosaker som 'min' biomamma gör:

* Ringer mitt i natten för att tala om att barnet är vaket. (Vad ska vi göra åt det?? Vi får ju hjärtat i halsgropen varje gång och tror att nåt hänt)

* Ringer fler gånger varje dag när hon inte har något jobb/pojkvän utan att ha annan anledning än att hon har tråkigt. När maken inte svarar (han har inte tid att sitta i tfn stup i kvarten när han jobbar) skickar hon arga sms om att han inte bryr sig om barnet. (Vad har barnet att göra med att hon vill kallprata)

* Vill bestämma vad barnet får leka med hos oss.

* Snackar skit på bla facebook om min man men smörar som fan irl.

* Ringer för att tala om tex att en kille hon dejtat ett tag anklagar henne för stöld (återigen, vad f*n ska vi göra åt det??)

* När maken säger ifrån, att han inte har lust att diskutera något som helst annat än kring barnet med henne så kallar hon till samarbetssamtal hos fam enheten på soc. Går han inte anklagar hon honom för samarbetssvårigheter.

* Vare gång maken ska hämta barnet så ringer hon 'halva dan' och tjatar: Glöm inte hämta X. (maken har aldrig missat en enda gång) Har du hämtat X än? X ska hämtas från dagis kl 16, hon startar vid ca 14. Hon ringer även strax efter kl 16 och frågar om X är hämtad och svarar han inte blir hon skitarg och säger han nej så blir hon också skitarg även om kl bara är 16.05. Maken har minst 1½ timmes hämtningstid, det innebär att det kan bli köer men det fattar hon inte vad det verkar.

* Hon tackade nej till fast jobb och lgh i en stad närmare oss där hon även har vänner för hon 'hade ju sommarjobb hela sommaren' där hon bor... Det jobbet lyckades hon fö få sparken från.

Svar på tråden Klagotråd