• Anonym (lön)

    Godman? Lön?

    Jag undrar om någon vet vad en godman har i lön? Om de har lön överhuvudtaget. Om man är anställd ?

  • Svar på tråden Godman? Lön?
  • Grappa
    Aniiee skrev 2013-09-14 14:44:37 följande:
    Vem säger att jag inte gör det?
    Det är inte svårt att lista ut.
  • Aniiee
    Grappa skrev 2013-09-14 14:48:16 följande:
    Det är inte svårt att lista ut.
    Nog för att vi är rejält OT, nu, men; Hur så?
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Grappa
    Aniiee skrev 2013-09-14 15:02:40 följande:
    Nog för att vi är rejält OT, nu, men; Hur så?
    Ja varför skulle man bry sig om andra i samhället? Speciellt de mest utsatta?
  • Aniiee
    Grappa skrev 2013-09-14 15:04:38 följande:
    Ja varför skulle man bry sig om andra i samhället? Speciellt de mest utsatta?
    Men människa, hur är det med läsförståelsen? Jag HAR ju hjälpt henne. Jag gör inget annat än hjälper min omgivning stup i kvarten! Jag hjälper andra så mycket att min läkare har sagt åt mig att sluta hjälpa andra för att jag ska ta hand om mig själv.

    För övrigt svarade du aldrig på min fråga: HUR kan DU lista ut att jag INTE hjälpt henne? 

    (Och, ja, vi är OT! Så anmäl mig....) 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • lejoninnan
    Grappa skrev 2013-09-14 14:08:35 följande:
    Din vän har blivit bedragen för ersättningen ska godkännas av överförmyndaren.
    Du har ju fått det svaret tidigare, jag kan inte förstå att du inte hjälper din vän med en polisanmälan så att hanhon får upprättelse och får tillbaka sina pengar??
  • Anonym (Dg)

    Jag är god man till min dotter, får 6000 kr om året i arvode, kommunen betalar arvodet. Mitt arvode betalas ut i april, augusti och december så 2000 per gång.

  • Anonym (Moa)

    450 kr per månad efter skatt fick jag. Visst vill man hjälpa, men man får nästan betala för det.

  • Grappa
    Aniiee skrev 2013-09-14 15:12:35 följande:
    Men människa, hur är det med läsförståelsen? Jag HAR ju hjälpt henne. Jag gör inget annat än hjälper min omgivning stup i kvarten! Jag hjälper andra så mycket att min läkare har sagt åt mig att sluta hjälpa andra för att jag ska ta hand om mig själv.

    För övrigt svarade du aldrig på min fråga: HUR kan DU lista ut att jag INTE hjälpt henne? 

    (Och, ja, vi är OT! Så anmäl mig....) 
    Det krävs inte ett medlemsskap i Mensa för att lista ut att du inte hjälpt henne. Du har i flera trådar skrivit om din stackars vän, men inte angett att du har hjälpt henne med polisanmälan. Det hade du rimligtvis skrivit om så varit fallet. Speciellt med tanke på att du har en stark önskan om att framställa dig själv som en oerhört god människa, se bara i posten ovan, du är sååå god att till och med din doktor tycker att du är Moder Theresa.
  • Petter P

    Såg alla de här inläggen idag, 8 jan 2015, alltså ett bra tag efter att de skrevs. Hoppas att den där besserwissern Grappa slutat trakassera dig med sina ironiska kommentarer vid det här laget!
    Inom Skellefteå kommun, som ett exempel, får man ett schablonarvode på 2.500 kr/mån om man är godman för ett ensamkommande flyktingbarn. Det ska motsvara ca 10 tim engagemang per månad (restid till och från möten inräknad). Det är ju inte i första hand för pengarna man gör det, men ersättningen i det här fallet är faktiskt rätt ok.

  • Anonym (Corinda)

    Har haft ett uppdrag via Socialtjänsten,som "Kontaktperson" för en kvinna. Jag besökte henne 1 gång/vecka. Jag var där 1 - 2 timmar per besök, beroende på, om jag hade ärenden jag skulle göra åt henne. I så fall stannade jag bara en timme. Det blev en del ärenden och en del telefonsamtal ibland. Jag åkte med egen bil till och från hennes hem, 6 mil  per besök. Jag fick en km-ersättning för resan, men tiden den tog, fick jag stå för själv. Jag fick ett arvode på 2.245 kr./månad, efter ett visst schablonsystem, som inkluderade bl.a. telefonsamtal etc.
    Jag upplevde uppdraget som positivt och flexibelt. Resan var litet lång, men det får man ta, tycker jag. Tycker man om att hjälpa människor och har den tiden, är det en bra sak. Och man får en extra inkomst varje månad.  

  • Anonym (Peter)
    Aniiee skrev 2013-09-14 14:44:37 följande:
    Vem säger att jag inte gör det?
    Efter att min flickvän dumpade mig blev jag väldigt svag, jag var svag för henne redan när vi var tillsammans. Svårt att säga emot henne. Vi träffades efter att hon dumpat mig, och hon sa att jag behövde en God Man. Hon sa att hon skulle hjälpa mig. Hon utsåg SIG SJÄLV till God Man, jag ville inte skriva på. Hon är påläst i juridik och nu är hon Förvaltare över mig! Jag kan alltså inte överklaga det. Hon skinnar mig på pengar och lever lyxliv med sin nye kille, och jag kan inget göra.
Svar på tråden Godman? Lön?