Inlägg från: FlowerBritt24 |Visa alla inlägg
  • FlowerBritt24

    BF April, första barnet!

    Tänkte kolla om det finns andra än mig som väntar sitt första barn i April? Gravid
    Jag är 23 år och detta är min första graviditet och jag är måttligt nervös och spänd Skrattande
    Vore roligt att följa hur alla mår och vad som händer! Har ännu inte berättat för någon förutom min kille men kan snart inte hålla mig längre..vilka har berättat? hur gamla är ni ? symptom? osv!!

  • Svar på tråden BF April, första barnet!
  • FlowerBritt24

    hej! vad roligt att höra! jag är beräknad den 4/4 mår ganska så bra förutom att jag är kissnödig hela tiden, fått massa finnar och måste äta mellanmål jämt för att inte må illa :P väldigt trött på kvällarna...somnar typ 21
    Har bestämt mig för att berätta i v12..inte så länge till! väntar spänt på en tendens till mage..men det dröjer ju.
    Ser fram emot UL i oktober så man verkligen får bekräftelse på att det lever där inne för just nu känns det helt sjukt!

  • FlowerBritt24
    Millan13 skrev 2013-09-15 14:50:21 följande:
    Hallå! Jag är oxå 23 år o väntar mitt första egna, beräknad till 1/4. Har inga speciella symptom förutom att jag är sjukt trött..
    Var tvungen o berätta rätt tidigt för min sambos ex o det äldsta barnet. Nu vet även resten av barnen samt våra föräldrar och min bästa vän.. Var oxå tvungen o berätta för min chef förra veckan.
    Men nu ska vi vänta med o berätta för fler tills det börjar synas ;)
    vad roligt! :D jag tänkte försöka säga bara till de närmsta v13 sen får vi se om ja kan hålla mig
  • FlowerBritt24

    Jag hade lite ont innan typ som lite mensvärk men det gick över snabbt...mina bröst känns dock som om de ska explodera när man ligger på mage:p vilket i-landsproblem... Vad bra att du tränar aprilmamman1, själv försöker jag komma igång....tänkte börja simma, men mitt godis sug är värre äm någonsin just nu och min ork är på 0..

  • FlowerBritt24
    izzard skrev 2013-09-16 14:48:49 följande:
    är beräknad till 8/4. har mest varit så himla trött, men ändå orkat jobba. tränar har jag faktiskt inte orkat med, hoppas att det vänder snart. funderar på att ta upp simningen igen, bra om man är överrörlig :)
    Vad roligt! :) nej..känns som att huur ska man någonsin orka träna ;) känns iaf så för mig :P men jag är nog lat med hihi.
  • FlowerBritt24
    Elaine95 skrev 2013-09-22 17:14:14 följande:
    Hej och grattis till bebis :)

    Jag är 18år och ska få min första bebis i April :)
    Åh så roligt! Grattis!! vilken vecka är du i :)?
  • FlowerBritt24

    Grattis alla!! :) nu är jag inne i v14..men är så nojig över att det är något på tok...att hjärtat inte slår osv..får ju inte gå på RUL fören 6/11...såå länge till o de vägrade låta mig gå tidigare, såg det bara i v5  på vul och då syntes ju inget alls ändå Obestämd
    Mår bra, men har så sjukt ont i brösten (men tkr de börjar bli bättre, ondast gör de på morgonen..) kissnödig heeeela tiden o måste äta oftare o magen börjar bli svår att hålla in... hoppas det är ett litet liv där inne!!

    Ska värken i brösten försvinna? eller är det så hela tiden?

  • FlowerBritt24
    Idalainen skrev 2013-10-11 11:18:48 följande:
    Väntar första barnet, är vecka 15+2 idag. Fick lyssna på hjärtljuden hos barnmorskan vid inskrivningen för några dagar sedan. Väldigt overkligt, sambon började nästan gråta. Längtar efter UL 29/10. Är ambivalent om jag vill veta kön. Hur tänker ni?
    hej, vad roligt, jag gick precis in i v 15 idag
    har ej fått lyssna på hjärtljud eller sett det ännu..så frustrerande och jag är jätte orolig att de ska va nått knas...mår bra i övrigr, förrutom kissnödig jämt och hungrig jämt o lite öm o brösten. hmm.. ska på mitt första UL den 6/11..så länge till. Vi ska inte kolla upp kön..men visst är det lockande..men vi vill ha en överraskning när han/hon föds men vågar inte tro på någonting just nu innan ja fått höra hjärtat o se det.
  • FlowerBritt24

    kände en "knuff" eller typ nått "petande", väldigt svagt på höger sida lågt nere på magen idag flera gånger.kan de vara bebisen eller är det bara spöken ;) är ju bara i v 15..?

    Vet ni vart man kan hitta snygga mammakläder förutom H&m? finns de bara H&M som har mammakläder eller? känns väldigt fattigt med sånt...vill ha en julklänning, men alla sidor är så tråkiga.

  • FlowerBritt24

    tack för tipsen!! någon som funderat på vagn ännu? jag är helt fast...har en stor hund med o vill ha en lätt vagn som svänger lätt...men som ändå ska fungera i snö o terräng....så kanske en med lufthjul och med stora svängbara framhjul...tyckte super viking verkade toppen, emmaljungas nya vagn.. men fan de e bara punkteringsfria däck o de vill ja inte ha ... :// några tips?

  • FlowerBritt24
    Millan13 skrev 2013-10-16 21:40:30 följande:
    Har du en dragig hund rekommenderar jag inte svänghjul! Vi har två stora hundar och dom välte vagnen o drog ner oss i diket måånga gånger. Nu har vi köpt en crescent classic som är hur bra som helst, super härlig och lätt att köra, bra dämpning och lätt att svänga :)
    jaså? ja hon drar som bara den ibland..:S kanske en med fasta hjul är bättre då? men jobbigt inne i affärer o så?
  • FlowerBritt24

    Hur mår ni alla? Om exakt två veckor ska jag på första RUL, måttligt nervöst !!! Har ni börjat få mage ännu ? Jag har lite men man skulle lika gärna kunna tro att ja ätit lite mkt godis senaste tiden

  • FlowerBritt24
    knasblond skrev 2013-10-25 10:57:49 följande:

    Alla dessa härliga magar!
     
    Vi har bestämt oss för en Trille Viper 4s , en kompis har den o den e kanon fin o smidig, enkel o köra o bra hjul!

    Några fler än jag som känner av sparkar/knuffar eller liknande?:) gjort de i 3 veckor o de e mysigt !! :)
    Kram på er alla  


    har ej börjar känna något, försöker känna efter men de går inte är i v17 (16+2)
  • FlowerBritt24

    självklart :)


    Naniismamma skrev 2013-11-01 22:19:09 följande:
    hej.. det är inte mitt första barn men skulle jag kunna få vara med här ändå?

    egentligen skulle detta bli en majbebis med bf 6/5 men jag ska bli igångsatt mellan v 36-38
    så blir en Aprilbebis ^^, 
  • FlowerBritt24
    Naniismamma skrev 2013-11-03 22:23:02 följande:
    wiie tack :)

    hur mår ni alla? vart på något UL ännu?. vet ni kön lr ska de kollas ^^
    vilka namnförslag har ni? oj massa frågor :P 
    mår faktiskt väldigt bra, ska på ul på ons nästa vecka, måttligt nervös!! ska inte ta reda på könet utan är glad bara jag får en bebis :) har ingen aning ännu på namnförslag, några flicknamn men inga pojknamn alls :S sj?
  • FlowerBritt24

    Hur mår ni där ute?? Var varit på mitt första ul och fick se en livlig figur där inne   Imorse kände jag första rörelserna som något fladdrande och bubblande som många beskriver det...så svårt att förklara känslan men det kändes helt otroligt!

    Gick in i v20 häromdagen och snart ska vi på vårt 3dje besök om några veckor.
    Vi har även köpt en vagn, det blev en Emmaljunga city cross, begagnad men i mycket fint skick
    Har börjar känna mig lite yr och får lite ont i rumpan och i ländryggen när jag ska resa mig upp sen har jag en jätte lustig känsla i kroppen som verkligen inte går att beskriva..haha att man är sugen på något men kan inte veta om det är ett varmt bad eller en pepparkaka eller kanske allt på en gång..hihi. nån annan som har några bevär?

Svar på tråden BF April, första barnet!