Inlägg från: AnnaSthlm |Visa alla inlägg
  • AnnaSthlm

Min son blir inte bjuden

Har inte läst hela tråden. Men hur stora var de kalas som din son inte var bjuden till? Om hela gruppen utom han var där har du ju fog för oro men inte annars tycker jag.

Jag kan verkligen förstå familjer som endast vill ta emot ett par-tre vänner åt gången och inte en hel grupp pga utrymmesskäl eller vad vet vi egentligen om andras liv.

• AnnaSthlm
    skyus skrev 2013-09-14 23:48:52 följande:
    Skönt att kunna ha kalas i parken! Sonen fyller mitt i vintern, och vi bor i en liten lägenhet så vi kan tyvärr inte bjuda alla även vi skulle vilja.

Samma här. Kommer att få barn nu några dagar innan jul så det bli aldrig några större kalas än för två-tre kompisar då vi bor i en lägenhet. Om inte brf eller förskolan skakar fram en föreningslokal.

Nu lär ju de flesta barnen på vårt dagis bo i lägenhet de med och ha familjer som tänker likadant, men jag hoppas givetvis att mitt barn (eller något annat för den delen) inte är det där enda i gruppen som inte blir bjuden pga att man "inte bjuder tillbaka". Jag hade aldrig uteslutit ett enda barn bara av den anledningen.
  • AnnaSthlm
    phillipha skrev 2013-09-15 07:07:37 följande:
    Min svägerskas yngsta fyller också år på vintern och hitintills har dom haft pulkakalas i parken med korvgrillning! Så visst kan man vara ute :) bara att be föräldrarna att stanna.

Så kan man ju också göra om tid och ork finns
  • AnnaSthlm
    Rocket Mania skrev 2013-09-15 09:32:58 följande:
    På vår förskola bjuder vi alla barnen på avdelningen. Vi sätter upp en lapp i hallen med inbjudan. Vi bjuder alla, även multiallergiska. Ett par år gick ett gravt autistiskt och utvecklingförsenat (eller vad det korrekta namnet är) barn på förskolan och vi bjöd även henom.

Vi bor i lägenhet, förstår inte varför vi i lägenhet inte skulle kunna bjuda in fler än 2-3 barn? Det krävs lite mer planering, visst, men vi har haft långt fler barn än så här! 

Jag tror många tänker lite för stort. Utgår från vad ni själva har och ta det därifrån. Barnen blir ju glada bara de får gå på kalas och få leka med varandra! 

Gällande TS satte ni nog själva ribban när ni inte bjöd alla. 

Efter ett kalas med typ 20 treåringar hade vardagsrummet i vår trea förmodligen behövt saneras. Så nej tack jag prioriterar bort detta.

Men jag skulle aldrig gnälla om mitt barn inte fick gå på någon annans kalas. Om inte mitt barn var det ENDA som uteslutits.

Vilken hysteri det verkar vara med dessa småbarnskalas.
  • AnnaSthlm
    Swagger skrev 2013-09-15 09:38:51 följande:
    Men i ett tidigare inlägg skrev du att du inte kan bjuda hela avdelningen/klassen. Så om sonen skulle vilja det så får han inte det? Det är väl inte så att du styr honom till att inte vilja bjuda alla. Finns det ingen föreningslokal i din närhet som du kan hyra en eftermiddag för några hundralappar? 

Varför är det så hemskt att inte få bjuda hela avdelningen även när barnet vill det, om familjen inte har tid, ork eller ekonomiska möjligheter?
  • AnnaSthlm
    Rocket Mania skrev 2013-09-15 09:49:30 följande:
    Hur fick du det till att bli hysteri? Vi har ingen annanstans att vara och barnen vill fortfarande ha kalas. Däremot förstår jag inte vitsen med att ha kalas för en treåring så jag vet inte vem som är hysterisk

Har inga barn själv än, men av tråden att döma verkar många föräldrar vara väldigt ambitiösa med barnkalasen

Vårt vardagsrum klarar inte fler än max 10 personer, vare sig de är 4, 5, 7 eller 40 år gamla.
  • AnnaSthlm
    skyus skrev 2013-09-15 09:52:15 följande:
    Hoppas verkligen jag inte verkar hysterisk? Har bara blivit uppriktigt förvånad ( och delvis provocerad) av hur vissa tänker om barn.

Angående kalasen, så är det just att det är kalas i plural. Hade det varit ett enda kalas han inte blev bjuden på hade jag heller inte lyft på ögonbrynen.

Men nu var det som sagt flera, inom loppet av några veckor, där i princip hela avdelningen var bjuden.

Om ett eller två barn utesluts tycker jag att det är fel. Jag hade aldrig valt att göra så.

Ta upp det på dagiset, ingen vettig förälder kan tycka att det är okej. Men om så många "glömde" din son, kan hans namn ha fallit bort på någon lista som sedan spreds?
Svar på tråden Min son blir inte bjuden