• Jojile

Min son blir inte bjuden

Min son blev inte bjuden till några kalas första åren (i den åldern de började ha kalas) och jag analyserade mer än sonen. Han verkade inte bry sig.

När han fyllde sex så gjorde jag så att jag bjöd alla de killar han pratat om, jag sett att han lekt med osv. Nu blir även han bjuden. Bjuder man blir man oftast bjuden.

• Jojile
    Poison82 skrev 2013-09-15 07:57:17 följande:

Vad glad jag är att vi inte ens börjat med kalas. Sonen blir 4 till jul så det är inte aktuellt på 2 år till. Hur orkar man ha sån stenkoll på att "nu bjöd inte den så vi utesluter den". Skäms!! Vuxna människor och bete sig på det viset!!

Jag vill göra tumme upp! Kalas har blivit hets och prestigefråga mellan föräldrar.
  • Jojile
    lightfish skrev 2013-09-15 10:46:55 följande:
    Därför föräldrar klantar sig och pratar vitt och brett om det och klappar varandra på axeln över hur bra kalaset var samt att barnen pratar om det på förskolan.
    Åh ja! Vi var på föräldramöte där den ena mamman satt högt och berömde ett annat par för det uuunderbara kalaset de hade haft i helgen! Åh vad kul att alla var där! Föräldrarna skruvade lite besvärat på sig eftersom jag satt bredvid och min son inte var bjuden.

I vanligt fall hade jag inte brytt mig men de här två killarna leker varje dag i skolan så jag tror faktiskt att de helt enkelt glömde min son. Men pinsam stämning var det och mamman var helt oförmögen att känna av stämningen.
Svar på tråden Min son blir inte bjuden