Inlägg från: Rocket Mania |Visa alla inlägg
  • Rocket Mania

Min son blir inte bjuden

På vår förskola bjuder vi alla barnen på avdelningen. Vi sätter upp en lapp i hallen med inbjudan. Vi bjuder alla, även multiallergiska. Ett par år gick ett gravt autistiskt och utvecklingförsenat (eller vad det korrekta namnet är) barn på förskolan och vi bjöd även henom.

Vi bor i lägenhet, förstår inte varför vi i lägenhet inte skulle kunna bjuda in fler än 2-3 barn? Det krävs lite mer planering, visst, men vi har haft långt fler barn än så här! 

Jag tror många tänker lite för stort. Utgår från vad ni själva har och ta det därifrån. Barnen blir ju glada bara de får gå på kalas och få leka med varandra! 

Gällande TS satte ni nog själva ribban när ni inte bjöd alla. 

• Rocket Mania
    AnnaSthlm skrev 2013-09-15 09:46:47 följande:

Efter ett kalas med typ 20 treåringar hade vardagsrummet i vår trea förmodligen behövt saneras. Så nej tack jag prioriterar bort detta.
    Men jag skulle aldrig gnälla om mitt barn inte fick gå på någon annans kalas. Om inte mitt barn var det ENDA som uteslutits.
    Vilken hysteri det verkar vara med dessa småbarnskalas.
    Hur fick du det till att bli hysteri? Vi har ingen annanstans att vara och barnen vill fortfarande ha kalas. Däremot förstår jag inte vitsen med att ha kalas för en treåring så jag vet inte vem som är hysterisk
Svar på tråden Min son blir inte bjuden