Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Min son blir inte bjuden

Vi har bara bjudit ett par kompisar från avdelningen, de som han lekt med på fritiden, men inte övriga. VI har inte plats att bjuda in alla barn och jag ser inte hur femåringarna skulle tycka det var kul med tvåårskalas hos någon de knappt vet namnet på... Hur som helst så har vi alltså inte bjudit någon för att de går på samma förskola. Nu går han på sexårs och förmodligen bjuder vi hela klassen, men vi har inget bestämt ännu.

(M)amma till V -07 och E -12
  • cloudberry79
    mammanerica skrev 2013-09-16 00:23:06 följande:
    Jag tänker inte bjuda någon som min dotter absolut inte vill ska komma. Jag ser inte det som mobbing. Kan ju vara så att det finns de som inte är snälla mot henne eller såna hon inte känner lika väl och det skulle vara hemskt om JAG bestämmer att dessa ska komma till HENNES kalas på HENNES dag. Jag bjuder inte in någon jag inte gillar eller någon som vart elak mot mig heller på mina fester om jag nu mot förmodan skulle ha det. Och inte vill jag bli bjuden på deras fester heller.

Om det innebär att alla utom en eller två blir bjudna så är det åt helvete fel. Tyvärr finns många föräldrar som du, som inte begriper bättre.
  • cloudberry79
    mammanerica skrev 2013-09-16 00:51:37 följande:
    Det skulle inte bli så då min dotter e väldigt blyg! Att bjuda 16 utav 18 skulle inte min dotter göra, snarare fyra utav 18. Så pass väl känner jag henne! Man ska lyssna på sina barns åsikter och inte köra över dem. Ska hon sitta på sitt eget kalas och vara rädd då eller vad!!?? Och hon gör det inte för att hon är "elak" utan för att hon helt enkelt får bestämma själv. Inte ens säkert hon vill bjuda någon från sin nya klass. Hon har aldrig haft sånt kalas ,men hon har blivit bjuden En gång och då blev inte alla bjudna. Det skulle ha blivit på tok för många.Tycker inte det är något konstigt med det.
    Hallå, är du läskunnig? OM DET INNEBÄR ATT 1 ELLER 2 INTE BLIR BJUDNA står det först.
  • cloudberry79
    mammanerica skrev 2013-09-16 16:01:40 följande:
    Ja jag är läskunnig! Vad får du ut av att se ner på mig? Vill du få mig ledsen så lyckades du. Måste kännas skönt!Ville bara förklara mig varför vi kanske inte kommer bjuda alla.
    Herre gud, varför tror du att jag ser ner på dig? Snacka om lättkränkt! Det är inte många som bjuder ALLA, men den som bjuder alla utom en eller två är en elak unge, förmodligen påhejad av lika elaka föräldrar. Samma sak om man bjuder alla tjejer utom en eller två. Det är mobbning!
Svar på tråden Min son blir inte bjuden