Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Min son blir inte bjuden

skyus skrev 2013-09-14 21:45:11 följande:
    Nu i början på hösten har det varit en hel del kalas på sonens avdelning som han inte blivit bjuden till. Faktum är att han inte blivit bjuden på ett enda. Det gör mig faktiskt lite ledsen, så jag undrar nu hur du/ni tänker när ni bjuder in till kalas? Får alla på avdelningen komma? (Så har det varit hittills på vår förskola) Eller är det så att bara de närmaste kompisarna bjuds? Hur tänker ni när ni väljer vilka barn som ska bjudas? Vi hade t ex ett väldigt litet kalas, i enlighet med sonens önskemål, där bara två barn från sonens avdelning var med, och så några andra kompisar. Bröt vi mot ngn osynlig regel där kanske, eller överanalyserar jag saker och ting? Vore tacksam för lite input!
    Jag tycker man bjuder sina närmsta kompisar och släktingar istället för hela dagisavdelningar eller skolklasser.
    Så gjordes för mig som barn och så skulle jag göra med egna barn.

Dock kan man inte räkna med att bli bjuden på andra barns kalas om man inte bjudit dem på sitt men undantag finns.
  • Tom Araya

Trams att vara/känna sig tvungen att bjuda alla på en avdelning. Har vi ingen valfrihet i det här landet?
    Alla varken kan, vill, orkar, har råd eller plats för 20 ungar.
    Ska man prioritera förskoleavdelningens barn före andra kompisar?

Fan vad glad jag är att jag slapp detta med dagis och alla dess problem under min barndom!
    Nej, man bjuder de man vill bjuda, kompisar och kanske släktingar (kusiner exempelvis).

Svar på tråden Min son blir inte bjuden