• attali

vikt i v.16??

Hej! Har mått i princip jätte bra hela graviditeten ( inte spytt en enda gång). Ändå väger jag nu mindre än vad jag gjort innan (bara något kilo dock) och går omöjligt upp?! Försöker äta mer, händer ändå inget. Blir jätte orolig då det överallt står att man ska ha gått upp 5 kilo osv.. Jag äter väl normalt nu då jag försöker äta mer, tror jag åt lite för lite innan jag blev gravid. Är normalviktig (166cm 56kg). Någon som varit/är med om liknande?

• Svar på tråden vikt i v.16??
  • attali

tack för svar! känns mycket bättre å veta att man inte är helt onormal :) Man blir ju så uppskrämd av allt som man "borde". Man borde gå upp i vikt, man borde spy osv. Sen är min barnmorska sån som berätta allt man borde.. Hon vägrar kläcka ur sig att alla inte är lika verkar det som. Utan:jamen du har väl mått dåligt?? det gör man ju!!? Ja men du ha väl känt de och de?? Det gör man ju.

Usch det är nog bäst att bara lita på sin kropp å va glad för att man ej spytt och gått upp i vikt :) tack återigen för svar!

• attali

okej:) Men har du mått dåligt eller har du mått som vanligt och ändå gått ner?:)

• attali

okej skönt å veta att allt kan vara normalt ändå :) Ska på ultraljud om 1 1/2 vecka så om allt är bra då ska jag verkligen försöka slappna av bara :)

• attali

Är i v22 nu, fortfarande inte gått upp något, eller ja typ 1 kilo. Men bebis växer som h*n ska:) Så de e skönt å veta!

Svar på tråden vikt i v.16??