• Anonym (TS)

Bonus, 11år, såg oss ha sex (vad göra?)

Som rubriken lyder, det som bara inte får hända skedde igår kväll.
    Jag har två underbara bonusar, en pojke på 11 och en tjej på 7. De bor hos oss varannan v. Då vi bara bor några km från deras mamma med familj så är det ju cykelavstånd och av praktiska skäl har det hänt nån enstaka gång att barnen behöver hämta/lämna ngt hos den andre när under veckan. Inga konstigheter.

Klockan var ung 21 och det som började med att vi gosade lite i TVsoffan hade övergått till ngt helt annat. Precis när vi är klara så hör vi sonen ropa "Pappa vad gööööör du?" och stå i dörröppningen och se helt förskräckt ut.
    jisses paniken!
    . Jag smet ut till badrummet och hoppade in i duschen. Mannen fick på sig ngt och satte sig och pratade med sin son. (Han vet allt om hur barn blir till osv, de har en syster på 2år hos sin mamma och de var väldigt delaktiga i och pratade mkt om den processen). Sambon försökte förklara att vuxna människor som tycker om varandra osv. Att det är något väldigt fint mellan två personer men stt det inte bar meningen att han skulle få se det. Men bonus var tydligen rädd att pappan gjorde mig illa. Vill här påpeka att det inte rörde sig om ngt märkligt eller våldsamt, tvärtemot. Vi byttes av och sambon hoppade in i duschen och ringde till mamman. Hon skrattade och tog det med ro och tyckte inte det var så farligt. Jag pratade också med, Hon förklarade att de är väldigt öppna hemma, sover nakna osv och att han förmodligen skulle glömma det fort eller kunna skratta åt det.

Bonusen ville vara kvar hos oss och det fick han ju självklart. Vi åt lite glass och såg på TV och märkte att han hela kvällen var väldigt beskyddande mot mig. Ville sitta nära
    mig och osv. Likadant nu på morgonen, då han skulle iväg på innebandymatch. Han ville att jag skulle skjutsa och inte pappan osv.

Tycker så synd om honom, inget barn ska behöva vara med om det. Han har två fantastiska föräldrar. Jag älskar deras mamma som min syster, det har aldrig varit ngt drama. Men de verkar tycka att det inte var så farligt och att det är passè iom att vi pratat med honom.

Jag tror inte han är över det och vill inte att ha ska lida eller få några men. Kan jag göra ngt, bör jag göra ngt?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Bonus, 11år, såg oss ha sex (vad göra?)
  • Anonym (Lisa)

Nej, jag tycker ni skötte detta bra. Klart han blev omtumlad av vad han sett, men det går över. Han kommer ju att se att ni fortfarande älskar varandra och har det bra tillsammans. För varje dag som går så mognar han och om ett tag kommer han bara att tycka att det var pinsamt.

• Anonym (TS)

Kan tillägga att han dök upp hemma oplanerat för att han varit hos en kompis på lördagkvällen, vid 21 skulle han cykla hem till mamman (cyklar då förbi här). Och kommer på att han ska hämta ngt.

Det här är hans hem, han har nycklar och han är självklart välkommen att komma och gå precis som han önskar men innan har det aldrig uppstått ngn situation. Ofta så har mamman ringt och berättat att de behövt ngt eller så. Givetvis samma sak åt andra hållet

• Anonym (Hmm)

Förstår inte vad du vill ha avar på. Saken är ju utagerad! Släpp det nu.

• Koppkaka

Först och främst vill jag säga att jag tycker det är underbart att läsa att ni har såna fina förhållanden, ni vuxna emellan! Och ni skötte det hela jättebra! Han kommer inte bli ärrad för livet av detta, om några dagar är det helt ur världen. Släpp det nu och gå vidare

• Anonym (6)

Fruktansvärt, hur kan ni h sex utanför sovrummet och inte lås om er.
    Hade jag vetat vem ni är skulle jag omg anmäla er till soc.
    Förstår att sonen är helt uppriven och förtvivlad att se föräldrarna ha sex som man br ska ha i syfte att få barn.
    Sex för det är skönt, det är det inte, är synnerligen omoraliskt och förfall för kommersiella intressen.

Fy fy så äckligt o omoraliskt, lider mkt med er son  

• Anonym (Off)
    Anonym (6) skrev 2013-09-15 11:18:42 följande:

Förstår att sonen är helt uppriven och förtvivlad att se föräldrarna ha sex som man br ska ha i syfte att få barn.
    Sex för det är skönt, det är det inte, är synnerligen omoraliskt och förfall för kommersiella intressen.

Hahahha du var mig en rolig en :D
  • Anonym (TS)

Tack för bra svar!

Och ja, jag är lyckligt lottad som lever den bästa versionen av bonusfamiljeliv, finns bara kärlek runt barnen.

Vill veta om jag kan/bör göra ngt mer för bonusen så att det inte blir jobbigt för honom. Jag hoppas ni har rätt att eet e över.

Barnen ska komma till oss i eftermiddag, vanligen byte tisdagar men mamman skulle bort osv. Anyway!

Sambon är brandman och går på ett dygnsskift kl 18 ikväll så jag är ensam

Med båda barnen. Absolut inte första gången och inga problem vill bara vara förberedd.

Lägger mig aldrig i vad föräldrarna beslutar kring barnen för de är just de som är grejen det är ju de som

Är föräldrar och säger de att det inte var någon fara kanske jag ska köra på som vanligt?

• Anonym (TS)

Det här är familjeliv, jag väntade mig svar av den här typen. Välkommen! Jag bjuder dig på din söndagsunderhållning.

• Anonym (Avdramatisera)

Tror ni ska försöka lossas som inget idag! För om ni går på tå runt han så signalerar ni ju att de han såg var fel och läskig! Ni prata om de igår vilket var helt rätt men ju längre ni beter er annerlunda ju mer förstärker ni ju att de skulle vara nåt fel! Så bara fortsätt som innan han såg er, dvs låt pappan köra han dit han ska om de va så de brukar vara och bestämt! inte dalta och att du kör han för han vill de, för att du känner dig skyldig!

Spec om hans mamma även säger att dom har ett avslappnat förhållande till nakenhet hemma hos henne!

Tror nog de flesta barn nån gång råkar se någon av deras föräldrar han sex! Bara att prata om de sen avdramatisera allt!

• bustergonad
    Fruktansvärt, hur kan ni h sex utanför sovrummet och inte lås om er. Hade jag vetat vem ni är skulle jag omg anmäla er till soc. Förstår att sonen är helt uppriven och förtvivlad att se föräldrarna ha sex som man br ska ha i syfte att få barn. Sex för det är skönt, det är det inte, är synnerligen omoraliskt och förfall för kommersiella intressen. Fy fy så äckligt o omoraliskt, lider mkt med er son  

ojojoj! förfall för komersiella intressen? haha shiit va jag flabbar. finns du på riktigt?
Svar på tråden Bonus, 11år, såg oss ha sex (vad göra?)