Tusentankar01 skrev 2013-09-23 01:07:50 följande:
Hej på er! Jag tänkte skriva här i hopp om att få lite hjälp med mina tusentals tankar som far genom mitt huvud. Jag är 22 år, pluggar till sjuksköterska andra terminen. Förra veckan skulle jag gå till vårdcentralen för att få penicillin för min UVI. Läkaren tog ett gravtest, som var positivt! Är alltså i 7:e veckan. Jag har hela tiden sagt att blir jag gravid oplanerat ska jag göra abort. Men när du väl är i situationen är det helt annorlunda.. Jag är inte helt 100 på pappan då jag inte fått klartecken helt på när fostret blev till. Pappan som jag tror det är säger till mig att jag ska ta bort det, blir helt hysterisk! Sen några år tillbaka har jag verkligen velat ha barn, men ville ju ha en stadig grund. Så detta tillfället är nog det sämsta att bli gravid på. Hjärnan säger nej, eftersom pappan inte vill ha det, jag är student och har ingen direkt ekonomi. Men jag vet, hade jag behållt barnet hade jag lagt ner hela min själ och alltid barnet i första hand. Inget tvek om saken, det hade blivit mitt allt. Har även världens bästa vänner och en mamma som kommer ställa upp. Mamma rollen har redan kommit igång, utan att tänka på det planerar jag barnrummet och vilken vagn jag ska ha. Jag vet ju egentligen att det bästa hade varit att vänta, men jag vet inte om jag klarar av en abort, jag har redan sjukt starka band till det lilla embryot, speciellt efter jag såg hjärtat banka.. Risken är att jag kommer må skit och gå runt och känna att något fattas.. Är det fel av mig att sätta ett barn utan pappa och en mamma utan någon direkt ekonomi, till världen? Håller på att drunkna av mina egna tankar..
Jag tror det bästa är att du behåller barnet, det finns inga garantier i livet och om du redan känner motstånd
till det så är det ju ännu större chans att du ångrar det senare då du redan känner kärlek till barnet du bär på.
Man kan aldrig få tillbaka samma människa, även om man lyckas få 6 barn efter en abort så är det aldrig ändå samma människa du inte behöll. Alla är vi skapade unika.
Med en unik uppgift i världen.
Finns ekonomiskt stöd för unga människor som har strulig ekonomi, tror jag la upp några länkar som jag hittade i mitt förra inlägg(?).
Och så har du ju som du skrev hjälp av din familj.
Det är inget embryo i vecka 7 förresten.
http://www.bounty.com/pregnancy/7-weeks-pregnant
Bara för att du inte har en pappa till barnet nu, behöver inte betyda att du aldrig hittar en som tar faders rollen till ditt barn, finns singla pappor i Sverige också.
Önskar dig allt gott vännen!!